پنجشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۳۸
کد مطلب : 4529
مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه خواستار شد:

توجه بیشتر نظام به نیازهای طلاب

قم نيوز : قم نیوز: رییس مرکز خدمات حوزه های علمیه با بیان این که روحانیت خاستگاه اصلی انقلاب و عقبه نظام است، تاکید کرد: نظام باید بیشتر از این ها نیازهای طبقه روحانی را به عنوان یک مجموعه شهروندی مورد توجه قرار دهد.
توجه بیشتر نظام به نیازهای طلاب
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام سیدحسن ربانی ظهر امروز در گردهمایی طلاب مجتمع‌های مسکونی والفجر هشتم پردیسان اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم به مومنین هشدار می‌دهد که اگر در قبال نعمت‌هایی که به آن ها داده می‌شود، سپاسگذاری نکنند، این نعمت‌ها را از آنان خواهد گرفت.

وی ادامه داد: یکی از بزرگترین نعمت‌هایی که در عصر کنونی به ما داده شده، نعمت انقلاب اسلامی است که باید آن را غنیمت شمرد.

مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه ابراز داشت: هوشمندی مقام معظم رهبری در ۲۰ سال پیش از این زمینه‌ساز تاسیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه شد که این امر عزت روحانیون را در این سال‌ها حفظ کرد.

وی ادامه داد: اگر در طی این ۲۰ سال فعالیت‌هایی که در مرکز خدمات حوزه‌های علمیه انجام شد، اتفاق نمی‌افتاد، آسیب‌های بسیاری متوجه قشر روحانیت می‌شد.

ربانی گفت: حوزه‌های علمیه خاستگاه انقلاب اسلامی هستند و روحانیت زیربنای فکری جامعه را می‌سازد، پس نباید از نیازهای این قشر تاثیرگذار غافل بود.

وی افزود: هر چند در طول این سال‌ها خدمات شایسته‌ای به طلاب حوزه‌های علمیه ارائه شده است اما این خدمات هنوز پاسخگوی نیاز طلاب نیست و باید بیش از این فعالیت انجام شود.

مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه اذعان داشت: مرکز خدمات حوزه‌های علمیه در بحث بیمه تامین اجتماعی، مسکن و خدمات درمانی طلاب گام‌های مثبتی تا امروز برداشته است.

وی اضافه کرد: مسکن نیز یکی از نیازهای اساسی اقشار مختلف جامعه است و با توجه به هزینه‌ای که در کشور برای تامین آن صرف می‌شود، دو سوم هزینه‌های سبد خانوار طلاب را به خود اختصاص می‌دهد.

ربانی عنوان داشت: اگر فعالیت‌های مرکز خدمات حوزه‌های علمیه در زمینه مسکن وجود نداشت، بسیاری از طلاب صاحب مسکن نمی‌شدند.

وی گفت: دغدغه ما در مرکز خدمات حوزه‌های علمیه این است که هیچ طلبه‌ای برای تامین نیازهای اولیه زندگی خود مجبور به پرداختن به شغل دوم و سوم نباشد.

مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه ادامه داد: الگوهای متعددی در زمینه مسکن طلاب طراحی و مطالعه شد و سعی بر این بود که الگویی انتخاب شود که بیشترین مطابقت را با زندگی روحانیت داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: اکنون پس از گذشت ۲۰ سال از فعالیت مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، نیاز به یک نگاه جدید در این حوزه ضروری به نظر می‌رسد.

ربانی افزود: ما در مجموعه مرکز خدمات حوزه‌های علمیه به این نتیجه رسیده‌ایم که ضمن ارائه حداقلی از امکانات برای تمام طلاب، یک‌سری از خدمات باید برای طلاب نخبه، مدرسین حوزه‌های علمیه و ممتازین عرصه تبلیغ دینی به طور ویژه در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcb.5baurhbs9iupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما