جمعه ۱۷ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : 45324
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله حسینی بوشهری مطرح کرد

ضرورت توجه به نقاط مشترک 9 و 19 دی ماه/ بدحجابی مقدمه اختلاط و فروپاشی خانواده‌ها

قم نيوز : قم نیوز: امام جمعه قم با بیان اینکه بین 19 دی و 9 دی نقاط مشترکی وجود دارد، گفت: در ایام فتنه به قرآن، مسجد، اهل بیت و امام حسین(ع) توهین شد و مردم در برابر این توهین عکس‌العمل نشان دادند و حماسه قهرمانانه 9 دی را رقم زدند.
ضرورت توجه به نقاط مشترک 9 و 19 دی ماه/ بدحجابی مقدمه اختلاط و فروپاشی خانواده‌ها
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم در سخنانی با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) اظهار کرد: یکی از مباحث مهم در ارتباط با امر به معروف و نهی از منکر، فرآیند و مراحل این فریضه است.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر دارای مراتب و درجاتی است، گفت: مرحله اول در امر به معروف و نهی از منکر مرحله قلبی، مرحله دوم لسانی و مرحله سوم عملی است.

امام جمعه قم بیان کرد: اگر این مراحل ملاحظه شده و دیده بشود، طبعاً در آن صورت است که انسان به وظیفه خود عمل کرده است.

وی با اشاره به اینکه اگر کسی نسبت به وقوع جرم و منکری رضایت داشته باشد، در گناه آن شریک است، اظهار کرد: تولی و تبری از مسائل مهم نزد ما است که باید نسبت به آن توجه لازم را داشته باشیم.

حسینی بوشهری با اشاره به فرا رسیدن هشتمین روز ماه ربیع الثانی مصادف با میلاد امام حسن عسکری(ع) اظهار کرد: دوران امامت حضرت 6 سال و عمر آن حضرت 28 سال بود. دوران امامت ایشان با سه خلیفه عباسی همزمان بود و خلفای عباسی نسبت به اهل بیت(ع) جز تبعید و زندان کار دیگری نداشتند ولی حضرت حتی در زندان نقش هدایت گری داشتند.

وی با اشاره به فرا رسیدن ایام رحلت کریمه اهل بیت(س) بیان کرد: امام صادق(ع) فرمودند برای اهل بیت حرمی در قم است و یکی از اولاد من که نامش فاطمه است در این شهر دفن می‌شود و اگر کسی با معرفت او را زیارت کند بهشت بر او واجب می‌شود.

امام جمعه قم یادآور شد: قم حرم اهل بیت است و حرم بودن قم تنها به جایی که حضرت معصومه(س) به خاک سپرده شده‌اند محدود نبوده و همه نقاط این شهر حرم اهل بیت(ع) است.

حسینی بوشهری به 17 دی ماه روز توطئه استعماری کشف حجاب توسط رضاخان اشاره کرد و گفت: آن‌ها خواستند فضای جامعه ایرانی را با تغییر لباس و پوشش به فضای غربی تبدیل کنند و در مقام اجرایی کردن این توطئه در خیابان‌ها و کوچه‌ها چادر از سر زنان می‌کشیدند و بسیاری از بانوان سالیانی در خانه ماندند تا حرمت زن مسلمان از بین نرود.

وی اضافه کرد: باید قدر اسلام و انقلاب را بدانیم، اسلام نسبت به زنان شخصیت داده است در حالی که دنیای غرب به دنبال فروپاشی خانواده بوده و کشف حجاب و بدحجابی مقدمه اختلاط و فروپاشی خانواده است.

امام جمعه قم با اشاره به فرا رسیدن دهه بصیرت که از 9 دی ماه آغاز شده و پایان آن 19 دی ماه است، افزود: اراده‌ها و مجاهدت‌ها موجب ماندگاری می‌شود و در 19 دی اقشار مختلف به صحنه آمده و سینه‌های خود را آماج گلوله‌ها قرار دارند . آن روز مردم ما نمی‌دانستند که پایان کار 19 دی به کجا می‌انجامد ولی این قیام سرانجام به پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) منجر شد.

حسینی بوشهری با بیان اینکه بین 19 دی و 9 دی نقاط مشترکی وجود دارد، بیان کرد: وقتی دشمن به امام و باورهای مردم توهین کرد مردم قیام 19 دی را خلق کردند و در ایام فتنه به قرآن، مسجد، اهل بیت و امام حسین(ع) توهین شد و مردم در برابر این توهین عکس العمل نشان دادند و حماسه قهرمانانه 9 دی را رقم زدند.

وی تاکید کرد: امروز قم نه تنها مرکز روحانیت، اسلام، تشیع و حوزه‌های علمیه است، بلکه مرکز انقلاب است و امروز دوست و دشمن به حرکت مردم قم، مرجعیت و حوزه نگاه می‌کند. توصیه من به نسل جوان قم این است که حرکت نسل جوان در 19 دی را به عنوان الگو قرار دهند.

امام جمعه قم با اشاره به ارتحال آیت الله شرعی تصریح کرد: آیت الله شرعی برای انقلاب سر از پا نمی‌شناخت و امام راحل او را روحانی پرکار، خدوم و با اخلاص نامیدند و چنین شخصیت‌هایی در طول تاریخ انقلاب بسیار داشتیم.

وی گفت: این شخصیت‌های ارزشمند به عنوان آینه مقابل ما هستند و باید رفتار خود را بر اساس رفتار ایشان تنظیم کنیم.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdchkxnk.23nmidftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما