شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : 45332
حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی:

مسوولی که اختلاس می‌کند نمی‌تواند خود را شیعه بنامد

قم نيوز : قم نیوز: عضو هیات علمی جامعه المصطفی گفت: مسوولی که در امانت خیانت می‌کند و بیت المال را تاراج کرده و میلیاردی اختلاس می‌کند و حقوق نجومی می‌گیرد، نمی‌تواند خود را شیعه امام حسن عسکری(ع) بداند.
مسوولی که اختلاس می‌کند نمی‌تواند خود را شیعه بنامد
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی در مراسم جشن باشکوه میلاد امام حسن عسکری(ع) که با حضور مراجع عظام تقلید در مسجد امام حسن عسکری (ع) قم برگزار شد گفت: امام عسکری(ع) توجه خاصی به مساله توحید داشتند و در نامه نگاری‌هایی که با ایشان انجام می‌شد به خوبی و با اتقان مسایلی چون توحید را بیان کردند؛ این مسائل در حالی است که در آن زمان ترجمه آثار دیگر ادیان و فعالیت سایر ادیان و مذاهب به شدت رونق داشت.

عضو هیات علمی جامعه المصطفی بیان کرد: کار بزرگ دیگری که امام انجام دادند، حفاظت اخلاقی شیعیان بود؛ ایشان بر لزوم تقوا و امانت داری و صداقت و حسن خلق شیعیان اصرار داشتند و این خلقیات را به عنوان خلقیات اصلی شیعیان بیان می‌کردند.

وی گفت: مسوولی که در امانت خیانت می‌کند و بیت المال را تاراج کرده و میلیاردی اختلاس می‌کند و حقوق نجومی می‌گیرد، نمی‌تواند خود را شیعه امام حسن عسکری(ع) بداند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی گفت: مسوولان امروز علیه هم خط و نشان می‌کشند و به خاطر منیت ها این چنین در مقابل هم می‌ایستند و برخی نیز حقوق‌های نجومی می‌گیرند؛ در حکومت دینی منیت هیچ جایی ندارد؛ در زمان امام علی(ع) نیز برخی سواستفاده می‌کردند، ولی ایشان با قاطعیت با آنها برخورد می‌کردند.

عضو هیات علمی جامعه المصطفی بیان کرد: شیعیان باید با برخورد خوب خود و رعایت این چند اصل اخلاقی مردم را به سوی اهل بیت(ع) و این مکتب جلب کنند نه اینکه با رفتار بد و زننده موجب ننگ این فرهنگ باشند که اگر این اصول را رعایت نکنند تنها جزو موالیان و محبان خواهند بود.

انتهای پیام/ 136
https://qomnews.ir/vdcgxw9t.ak9nw4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما