شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۰۰
کد مطلب : 45338
آیت الله العظمی نوری همدانی:

حماسه ۱۹ دی درتاریخ ماندگار شود / هیچ تبلیغی بدون جهاد محقق نمی شود

قم نيوز : قم نیوز: حماسه ۱۹ دی، قیام تاریخی و از مسائل بسیار مهم در کشور است، زیرا این انقلاب موجب بیداری و شور در کشور شد و سرانجام زمینه پیروزی انقلاب را فراهم کرد.
حماسه ۱۹ دی درتاریخ ماندگار شود / هیچ تبلیغی بدون جهاد محقق نمی شود
به گزارش قم نیوز، حضرت آیت الله نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای ستاد دهه بصیرت(یوم الله ۱۹ دی) گفتند: قیام و جهاد از موضوعاتی است که خدای متعال دستور آن را در کنار تبلیغ به پیامبر خاتم(ص) داده بودند و گفتند: اساسا هیچ تبلیغ و انقلابی بدون قیام و جهاد محقق نمی شود.

این مرجع تقلید تصریح کردند: این مسئله تنها اختصاص به پیامبر خاتم(ص) ندارد، بلکه سایر انبیاء الهی هم مأمور به قیام بودند.

معظم له به قیام و انقلاب امام راحل اشاره و بیان داشتند: امام راحل نیز به خوبی این مسئله را درک و به اجرا در آوردند و اگر چه در مسیر راه با مشکلات و سختی های زیادی مواجه شدند،‌ ولی در نهایت با حمایت روحانیت و آحاد مختلف به پیروزی رسیدند.

ایشان ابراز داشتند: دشمن برای از بین بردن قیام برنامه های وسیعی را اجرا کرده بود و از جمله آن اهانت به امام (ره) در ۱۷ دی در روزنامه اطلاعات بود بعد از این اتفاق، مردم نتوانستند این توهین را تحمل و به بیت علما و مراجع رهسپار شدند و حادثه ۱۹ دی را در قم رقم زدند.

حضرت آیت الله نوری همدانی افزودند: بعد از حماسه ۱۹دی و کشتار مردم در میدان شهدای قم به وسیله عوامل رژيم، شهرهای دیگر نیز برای گرامیداشت این روز قیام خود را شروع کردند که نهایتا منجر به تحول عظیم و سر آغاز حماسه های متعدد در کشور و مقدمه برای پیروزی انقلاب شد.

معظم له بیان داشتند: در حال حاضر انقلاب موجب تحول اساسی در منطقه و برکات زیادی شده است و توانسته هیمنه دو ابر قدرت شرق وغرب را در هم بکشند و از بین ببرد.

انتهای پیام / ۱۳۶
https://qomnews.ir/vdcc41q0.2bqp18laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما