يکشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : 45347
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم

پيش‌بيني ۶۰۰ هكتار فضاي سبز در طرح تفصيلي جديد قم

قم نيوز : قم نیوز: سرپرست امور معماري و شهرسازي شهرداري قم از پيش‌بيني ۶۰۰ هكتاري فضاي سبز احداث نشده در طرح تفصيلي جديد خبر داد.
پيش‌بيني ۶۰۰ هكتار فضاي سبز در طرح تفصيلي جديد قم
به گزارش قم نیوز،  غلامرضا جانقربان در دويست و سيزدهمين جلسه شوراي اسلامي شهر قم ، با بيان اينكه با توجه به رشد جمعيت قم پس از انقلاب اسلامي تدوين طرح تفصيلي شهر در سال ۷۲ انجام شد، اظهار كرد: سال ۷۰ در قم جمعيت متراكم و روبه رشدي داشتيم و طرح تفضيلي ۷۲ متناسب با اين طرح بوده و محدوده قانوني شهر را به ۲ هزار و ۷۰۰ هكتار افزايش داد.

سرپرست امور معماري و شهرسازي شهرداري قم با اشاره به جزئيات و موارد پيش‌بيني شده در طرح تفصيلي قم، تصريح كرد: در سال ۸۵ و ۸۶ زماني كه ۵۰۰ هكتار پرديسان به محدوده شهري اضافه كردند جمعيت قم در سال ۹۰ را يك ميليون ۴۰۰ هزار نفر ديده بودند.

جانقربان با بيان اينكه ما نه به جمعيت مورد نظر طرح تفصيلي رسيديم نه به افق مورد نظر آن، خاطرنشان كرد: طرحي كه سال ۹۲ تصويب شد جمعيت را حدود يك ميليون و ۳۵۰ هزار نفر ديد و ۲۰۰ هكتار را براي ۱۰ سال به محدوده شهر اضافه كرد.

وي با اشاره به پيش‌بيني ۶۰۰ هكتار فضاي سبز شهري در طرح تفصيلي جديد قم، گفت: ما ۶۰۰ هكتار را از اين ۲ هزار و ۷۰۰ هكتار به عنوان فضاي سبز احداث نشده پيش بيني كرديم؛ يعني بايد سالي ۶۰ هكتار اضافه فضاي سبز داشته باشيم و تا افق ۱۴۰۴ به اين هدف دست پيدا كنيم.

سرپرست امور معماري و شهرسازي شهرداري قم با بيان اينكه كاهشي كه در فضاي سبز صورت گرفته به دليل نرسيدن به پيش بيني جمعيت سال ۹۰ بوده است، خاطرنشان كرد: پيش بيني فعلي ما براساس افق ۱۴۰۴ يك ميليون ۳۵۰ هزار نفر است و به همين خاطر كاهشي در فضاي سبز رخ نداده و براساس پيش‌بيني جمعيت شرايط تغيير پيدا كرده است تا بتوانيم به افق به درستي دست پيدا كنيم.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdccm1q0.2bqp08laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما