دوشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۰۰
کد مطلب : 45390
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم خبر داد

ارسال 60 مقاله به کنگره معماری و شهرسازی استان قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم گفت: بیش از 60 مقاله به دبیرخانه کنگره معماری و شهرسازی استان رسیده است و مقالات برتر این کنگره به کنگره ملی معماری و شهرسازی ارسال می‌شود.
ارسال 60 مقاله به کنگره معماری و شهرسازی استان قم
به گزارش قم نیوز، عیسی رضایی پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای کنگره معماری و شهرسازی استان با آیت‌الله اعرافی با اشاره به برگزاری این کنگره در شهر قم گفت: کنگره معماری و شهرسازی استان روز 30 دی در تالار اصلی شهر قم برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: بیش از 60 مقاله به دبیرخانه کنگره معماری و شهرسازی استان قم رسیده است و مقالات برتر این کنگره به کنگره ملی معماری و شهرسازی ارسال می‌شود، انتظار داریم که صاحب نظران حوزوی نظرات خودشان را در خصوص موضوع کنگره بیان کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم افزود: کنگره‌های استانی معماری و شهرسازی در 31 استان کشور فعال شده است و کنگره ملی معماری و شهرسازی هم سال آینده برگزار خواهد شد.

رضایی دیدار با مراجع عظام تقلید و بزرگان حوزه را یکی از برنامه‌های مقدماتی کنگره معماری و شهرسازی استان قم دانست و تصریح کرد: در این دیدارها رهنمودهای ارزشمندی را از آن‌ها در زمینه معماری و شهرسازی کسب کردیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات امروز کشورمان، آشفتگی معماری در شهرها است و انسجام معماری ایرانی اسلامی را در کشورمان از دست دادیم، این در حالی است که در کشورهای خارجی، بافت‌های قدیمی و تاریخی حفظ و احیا می‌شود و گردشگران هم برای بازدید به این بافت‌ها می‌روند.

سیده شبنم فاطمی هم در ادامه این دیدار با اشاره به ضرورت فرهنگ سازی در حوزه میراث فرهنگی گفت: متاسفانه اکنون بخشی از این میراث در کشورمان مهجور مانده و در حال تخریب است و باید با فرهنگ سازی جلوی تخریب میراث فرهنگی را در ایران بگیریم، آشنایی خانواده‌های ایرانی با میراث فرهنگی یکی از بهترین راه‌های فرهنگ سازی است.

دبیر علمی کنگره معماری و شهرسازی استان قم خاطرنشان کرد: امروز یک دانشنامه منسجم و مدون در خصوص تاریخ شهر قم نداریم، به همین دلیل شورای علمی این کنگره پیشنهاد داده است که دانشنامه ای در خصوص تاریخ این شهر تدوین شود.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcaweny.49nmo15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما