چهارشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۳۰
کد مطلب : 45409
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله سبحانی:

امام خمینی(ره) با دستیابی به جایگاه فقاهت توانست نظام را تغییر دهد

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید گفت: امام خمینی(ره) با دستیابی به جایگاه فقاهت توانست نظام را تغییر دهد، بنابراین طلاب باید به این نحو درس بخوانند تا بتوانند نظام و امانت الهی که به ما سپرده شده است را حفظ کنند.
امام خمینی(ره) با دستیابی به جایگاه فقاهت توانست نظام را تغییر دهد
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله جعفر سبحانی صبح امروز در درس خارج اصول خود که در مسجد اعظم برگزار شد، با اشاره به حضور امام خمینی(ره) در محلات اظهار کرد: مردم محلات از درس اخلاق ایشان بهره‌مند می‌شدند.

وی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) در هنگام اوقات فراغت به مطالعه کتاب‌ها و نوشته‌های خود مشغول می‌شدند و چنین فردی می‌تواند فقیه شود و کشور و نظامی را تغییر دهد.

این مرجع تقلید علم و دانش فراوان امام خمینی(ره) را یکی از علل موفقیت ایشان ذکر کرد و گفت: باید به این نحو درس بخوانید تا بتوانید نظام و امانت الهی که به ما سپرده شده است را حفظ کنید.

وی خاطرنشان کرد: برخی در درس شرکت نمی‌کنند و نوار گوش می‌دهند با نوار نمی‌توان عالم و ملا شوید، طلبه باید در درس خود کنار استاد باشد و حلقه مباحثه تشکیل دهد، تنها انجام وظیفه نباشد، بلکه به عنوان تخصص در فقه و اصول راه پیدا کنید.

آیت‌الله سبحانی یادآور شد: در گوشه و کنار طلابی در حوزه هستند که خوب کار می‌کنند و جزوه‌هایی می‌آورند که محققانه است، بنابراین باید مقداری از استراحت خود بکاهید، رنج مطالعه و تحصیل را تحمل کنید تا بار امانت را به دیگران بسپارید.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcb9aba.rhbsgpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما