کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیت الله العظمی مکارم شیرازی

حقوق‌های نجومی وجدان جامعه را جریحه دار کرده است / نهادهای کشوری با هم به حقوق‌های نجومی رسیدگی کنند

22 دی 1395 ساعت 13:11

قم نیوز: متأسفانه نهادهای کشوری، جدا جدا کار کرده و مسائل به جایی نمی رسد؛ مثل موضوع حقوق های نجومی که دولت جداگانه کار می کند؛ دستگاه های اطلاعاتی جداگانه؛ دادگستری جداگانه و ...؛ لذا مشاهده می کنیم مسئله ای که وجدان جامعه را جریحه دار کرده است ، به جایی نمی رسد .


به گزارش قم نیوز، حضرت آیت الله مکارم شیرازی صبح امروز در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم یکی از مشکلات جامعه را پراکنده کاری عنوان کردند و گفتند: متأسفانه نهادهای کشوری، جدا جدا کار کرده و مسائل به جایی نمی رسد؛ مثل موضوع حقوق های نجومی که دولت جداگانه کار می کند؛ دستگاه های اطلاعاتی جداگانه؛ دادگستری جداگانه و ...؛ لذا مشاهده می کنیم مسئله ای که وجدان جامعه را جریحه دار کرده، هنوز به جایی نرسیده است؛ اما اگر نماینده ای از هر دستگاه دور هم نشسته و تصمیم بگیرند، مسئله تمام خواهد شد.

ایشان اظهار داشتند: مسئله سوء استفاده های مالی کلان و قاچاق نیز نمونه دیگری از این مشکلات موجود است که نماینده نهادهای اطلاعاتی، دولت، دستگاه قضا و ... باید در یک جلسه نشسته و تکلیف این موضوع را مشخص نمایند.

این مرجع تقلید ابراز داشتند: بررسی مشکلات فضای مجازی نیز از دیگر معضلات امروز جامعه است که باید با همکاری و تعامل دستگاه های مربوطه مرتفع گردد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در بخش دیگر از سخنان خود به روایتی از نبی مکرم اسلام(ص) اشاره کردند و گفتند: حضرت در این حدیث فرمودند: «ليس بخيركم من ترك دنياه لآخرته و لا آخرته للدّنيا حتّى يصيب منهما جميعا فإنّ الدّنيا بلاغ إلى الآخرة و لا تكونوا كلّا على النّاس/ بهترين شما آن نيست كه دنياى خويش را براى آخرت خود واگذارد و نه آخرت خويش را براى دنيا واگذارد تا از هر دو بهره گيرد كه دنيا وسيله رسيدن به آخرت است و سربار مردم نباشيد».

معظم له با بیان این مطلب که اسلام دین اعتدال است، ابراز داشتند: اعتدال، ترک دنیا نیست و نبی مکرم اسلام(ص) نیز تارکان دنیا را بر حذر داشته و فرمودند که در جامعه حضور داشته باشید.

ایشان خاطرنشان ساختند: مرد خدایی کسی است که به دنیا نگاه ابزار و به آخرت نگاه هدف داشته باشد و جامعه با عمل به این حدیث می تواند اصلاح شود.

این استاد برجسته حوزه تصریح کردند: دنیا پل، مرکب، مزرعه و ... برای آخرت است و تعبیرات گوناگونی برای آن در روایات آمده است.

این مرجع تقلید بیان داشتند: در پایان این حدیث آمده است: «و لا تكونوا كلّا على النّاس/ و سربار مردم نباشيد»؛ پس هر شخصی به اندازه توان خود باید برای جامعه کار کند؛ چراکه در روایت دیگری از نبی مکرم اسلام(ص) آمده است: «ملعون من القی کله علی الناس/ مشمول لعنت خدا است آن کسی که سنگینی خودش را روی دوش دیگران بیندازد».

معظم له اظهار داشتند: جوانان باید این روایات را دانسته و به آن عمل کنند؛ همچنین مسئولین نیز باید به فکر کار و اشتغال برای مردم و جوانان باشند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی ابراز داشتند: پشت میز نشینی فقط کار نیست و هر کار مفید و مثبت برای جامعه می تواند کار باشد و جوانان کار را عار ندانند.

انتهای پیام / ۱۳۶


کد مطلب: 45416

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/45416/حقوق-های-نجومی-وجدان-جامعه-جریحه-دار-کرده-نهادهای-کشوری-هم-رسیدگی-کنند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir