چهارشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۰۰
کد مطلب : 45417
منبع : پایگاه اطلاع رسانی سازمان صنعت ، معدن وتجارت استان قم
رئیس مرکز ملی فرش ایران در مراسم گشایش اولین نمایشگاه دائمی فرش دستباف ایران در استان قم خبر داد:

رشد 17 درصدی صادرات فرش دستباف در 9 ماهه سال جاری

قم نيوز : قم نیوز: مراسم گشایش اولین نمایشگاه دائمی شرکت سهامی فرش ایران در قم با حضور آقای دکتر کارگر معاون وزیر و رئیس مرکز ملی فرش ایران، آقای صادقی استاندار،آقای عابد رئیس شرکت سهامی فرش ایران و آقای ذاکری رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان قم برگزار گردید.
رشد 17 درصدی صادرات فرش دستباف در 9 ماهه سال جاری
به گزارش قم نیوز، در این مراسم آقای کارگر به قدمت تاریخی 80 ساله شرکت سهامی فرش ایران اشاره کردند و اظهار داشتند: استان قم قطب تولید فرش دستباف تمام ابریشم است و 40 هزار نفر در این صنعت مشغول فعالیت هستند.

ایشان تصریح کرد: شرکت سهامی فرش ایران در کنار اتحادیه های صنفی روستایی در امر تولید و فروش این کالای بادوام و با ارزش فعالیت می کند.

وی با اشاره به رشد 17 درصدی صاردات فرش دستباف در 9 ماهه سال 95 اظهار داشت: طبق آمار اعلام شده از گمرکات در 9 ماهه سال جاری 4000 هزار تن به ارزش 30 میلیون دلار به 80 کشور دنیا صادر شده است که امیدواریم با تلاش و همت تولیدکنندگان،بافندگان و صادرکنندگان فرش در آینده به هدف صاردات 400 میلیون دلار دست یابیم.

کارگر افزود:ایجاد مراکز فروش و نمایشگاه دائمی یکی از بسترهای مهم در عرصه تجارت است که می تواند کالاهای تولیدی را مستقیم و بدون واسطه به دست مشتریان و مصرف کنندگان برساند و در کاهش قیمت تمام شده آن نیز موثر است .

ایشان در پایان اظهار امیدواری کردند که با برنامه ریزی و پیگیری بنگاههای اقتصادی در توسعه و ارتقاء عملکرد منابع انسانی شاهد افزایش بهره وری و رونق اقتصادی کشور و استان باشیم.

در ادامه این مراسم رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان قم آموزش و برنامه ریزی برای ارتقاء دانش و مهارت نیروی انسانی را یکی از مهم ترین عوامل پیشرفت این صنعت در استان قم برشمرد و اظهار داشت: در این رابطه سازمان صنعت،معدن و تجارت استان 3 دوره آموزشی "ارتقاء مهارت تجار و صادرکنندگان فرش"، "ارتقاء مهارت طراحان و نقاشان فرش دستباف" و "ارتقاء مهارت قالیشویان و تعمیرکاران فرش دستباف" را در نیمه اول سال جاری برگزار نموده است.

ذاکری با اعلام برگزاری 4دوره آموزشی دیگر تا پایان سال 95 اظهار داشت: دوره های آموزشی با عنوان ارتقاء مهارت بافندگان، طراحی و نقشه کشی با نرم افزارهای طراحی، مبانی طرح و رنگ و دکوراسیون و بازرایابی و فروش فرش دستباف در دستور کار این سازمان قرار دارد.

لازم به ذکر است بنا به اظهارات آقای طاهرنژاد مدیر شرکت سهامی فرش استان قم در این نمایشگاه تمام فرش های دستباف با 30 درصد تخفیف بفروش میرسد و خرید برای عموم آزاد است و فروش اقساطی ویژه کارکنان دولت بدون کارمزد و با 10 درصد تخفیف انجام می گیرد.

این نمایشگاه در 30 متری کیوانفر،نبش کوچه یک و بصورت دائم جهت بازدید علاقه مندان دایر می باشد. 

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdca0yny.49nm615kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما