کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ساخت المان هويت ديني با عنوان "نيايش" در قم

پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم , 23 دی 1395 ساعت 12:00

قم نیوز: مديرعامل سازمان زيباسازي شهرداري قم از ساخت المان هويت ديني با نام نيايش خبر داد.


به گزارش قم نیوز، وحيد وزيري راد با بيان اينكه از ديدگاه اسلام، كار عبادت است و سعي براي كسب روزي نه تنها دنياپرستي نيست، بلكه جهاد در راه خداوند سبحان محسوب مي شود، افزود: طرح اوليه اين المان از هويت اسلامي – ايراني شكرگزاري، نيايش، كار و تلاش گرفته شده است

وي تصريح كرد:اين اثر هنري تركيب شده از دو فرم نوري و رنگ هاي متنوع با الهام از خلوص و بي گناهي و نشان ايمان و نجابت كشاورزان و تداعي كننده از خود گذشتگي هاي اين قشر زحمت كش  مي باشد.

وزيري راد با بيان اينكه يكي از آداب دعا و نيايش، بلند نمودن دست ها به سوي آسمان است، اظهار داشت: كشاورزان سرمايه هاي بي بديل جامعه در عرصه توليد و كار به شمار مي روند و همواره بابت نعمت هاي خداوند متعال دست به دعا و نگاهشان به باران رحمت پروردگار مي باشد.

وي با بيان اينكه كشاورزان نقش مهمي در استقلال اقتصادي هر كشور دارند و قدرداني از آنها نشانه ارج نهادن به جايگاه تلاش و زحمت براي كسب روزي حلال در جامعه اسلامي ايران است، افزود: در بسياري از احاديث و روايات ديني، شأن كارگر همانند كسي است كه به عبادت خدا مشغول است.   وي افزود: پيامبر اكرم(ص) نيز خود كار مي كرد و پيوسته به مسلمانان سفارش مي فرمود كه براي تأمين و اداره زندگي خود كار كنند و دست از تلاش بر ندارند.

وزيري راد گفت: به همين منظور سازمان زيباسازي با هنرمندي مهندسان و طراحان امور شهري، در  ميدان كشاورز قم المان نوري نيايش را به منظور تجليل از مقام كشاورزان اجرا كرده است.

وي در خصوص اهداف سازمان زيباسازي نيز، اظهار داشت: اين مجموعه با هدف بررسي و ساماندهي سيما و منظر شهري و بالا بردن توانمندي هنرمندان در طراحي فضاها و المان ها و اجراي طرح توسط هنرمندان فعاليت خود را آغاز نموده است.

انتهای پیام/135


کد مطلب: 45426

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/45426/ساخت-المان-هويت-ديني-عنوان-نيايش-قم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir