کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل حفظ آثار قم:

۳۳۵ مدخل ویژه دانشنامه دفاع مقدس در قم شناسایی شده است

پایگاه اطلاع رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران , 23 دی 1395 ساعت 14:30

قم نیوز: مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم گفت: کارگروه تدوین دانشنامه دفاع مقدس در استان قم تشکیل و تاکنون ۳۳۵ مدخل در ارتباط با حوزه ایثار و شهادت شناسایی و احصا شده است.


به گزارش قم نیوز، احمد حسینی در دیدار با استاندار قم که در محل ساختمان استانداری صورت گرفت، با اشاره به اینکه هشت وزیر و تعداد قابل توجهی از مسئولان کشوری و لشکری عضو هیئت امنای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس هستند، اظهار داشت: بنیاد با فعالیت 7 سازمان "موزه ها و یادمان ها، ادبیات و تاریخ، هنری و سینمایی، زنان، روحانیون، اسناد و مدارک و پیشکسوتان"، به طور تخصصی در زمینه حفظ و ترویج آثار دفاع مقدس فعالیت می کند.


دبیر شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم با اشاره به اینکه این شورا در استان ها به ریاست استانداری فعالیت می کند، افزود: 22 تن از مدیران نهادها و دستگاه های اجرایی استان قم عضو این شورا هستند و در قالب کمیته های هفت گانه آموزش، هنری و نمایش، فرهنگی و رسانه ای، مراکز فرهنگی و یادمان دفاع مقدس، راهیان نور و امور پیشکسوتان به اجرای ماموریت های مرتبط با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استان مبادرت می ورزند.


حسینی همچنین با اشاره به ارائه درس دو واحدی آشنایی با دفاع مقدس و راه اندازی رشته دانشگاهی ادبیات پایداری در سطح کارشناسی ارشد برای نخستین بار در دانشگاه آزاد اسلامی قم تصریح کرد: در این زمینه تعاملات مشابهی با برخی دانشگاه های قم صورت گرفته که پس از تایید نهایی، اعلام و اجرا خواهد شد.


وی همچنین تدوین دائرةالمعارف دفاع مقدس در سطح کشور و دانشنامه های استانی در سطح استان ها را از مصوبات و تاکیدات برنامه ششم توسعه برشمرد و گفت: در این زمینه از مدت ها قبل در استان کارگروهی از صاحبنظران و پیشکسوتان دفاع مقدس تشکیل شده و تاکنون 335 مدخل مربوط به جغرافیا، اشخاص، مکان ها، شهدا و دیگر موضوعات مرتبط احصا شده است.


مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم با اشاره به اینکه تاکنون 58 شهید گمنام در قم خاکسپاری شده اند، افزود: تا پایان سال 3 یادمان به جمع یادمان های تکمیل شده شهای گمنام در استان افزوده خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به اینکه مرکز فرهنگی انقلاب و دفاع مقدس استان قم به حال حدود 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، ابراز امیدواری کرد: با تمهید مقدمات و ایجاد همکاری های بیشتر، مراحل آماده سازی و افتتاح ساختمان موزه همزمان با اتمام پروژه محوطه سازی در سال 96 صورت پذیرد.

 انتهای پیام/135


کد مطلب: 45431

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/45431/۳۳۵-مدخل-ویژه-دانشنامه-دفاع-مقدس-قم-شناسایی-شده

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir