پنجشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۰
کد مطلب : 45442
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله نوری همدانی:

رمز موفقیت در جامعه حاکمیت اراده ولی فقیه است

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید گفت: باید در کشور یک اراده حاکم باشد و آن هم اراده ولی فقیه است و اگر دیگران هم نظری دارند باید در نهایت فصل الخطاب اراده ولی فقیه در جامعه حاکم شود.
رمز موفقیت در جامعه حاکمیت اراده ولی فقیه است
به گزارش قم نیوز، یت‌الله حسین نوری‌همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار با سردار حسین بهشتی، رئیس سازمان بسیج مساجد و محلات و جمعی از اعضای شورای عالی این نهاد، اظهار کرد: در حدیثی از امام صادق (ع) آمده است که هر مجمعی باید سه قدرت وجود داشته باشد در غیر این صورت اختلال و ناهماهنگی به وجود می‌آید.

وی با بیان اینکه عالم به فقه، طبی بصیر و مدیر مدبر در هر مجمعی نیاز است، گفت: علم فقه، یک علم عمیق و وسیع است و در این راستا لازم است در جامعه نسبت به تربیت فقیه توجه شود.

این مرجع تقلید عنوان کرد: کسانی که بخشی از علم فقه آموختند و لباس روحانیت به تن کرده‌اند کم نیستند ولی فقیه مدیر مدبر بسیار محدود و انگشت شمار داریم.

آیت‌الله نوری‌همدانی ادامه داد: پس از حضور یک عالم در یک منطقه مسکونی، وجود یک طبیب بصیر لازم است و پس از آن نیز یک مدیر مدبر لازم است حضور داشته باشد که خیرخواه مردم باشد.

وی با بیان اینکه باید ریشه‌یابی کرد که چرا مشکلات بسیاری گریبان کشورمان را گرفته است، تصریح کرد:باید در کشور یک اراده حاکم باشد و آن هم اراده ولی فقیه است و اگر دیگران هم نظری دارند باید در نهایت فصل الخطاب اراده ولی فقیه در جامعه حاکم شود.

آیت‌الله نوری‌همدانی با ابراز نارضایتی از عملکرد صداوسیما بیان کرد: صداوسیما باید همراهی بیشتری داشته باشد.

وی با تاکید براینکه باید در بسیج محلات و مساجد اقداماتی برای جذب جوانان صورت بگیرد، گفت: یکی از روش‌های جذب، برنامه‌های تشویقی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

این مدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم افزود: بسیج کمبودهای معنوی را می‌تواند جبران کند ولی تا زمانی که اختلاف نظرها در جامعه حاکم است کاری از کسی بر نمی‌آید.

آیت‌الله نوری‌همدانی اضافه کرد: معروف‌های کلان همان قدرت‌های کلان هستند ولی برای جلوگیری از منکرات کلان وحدت لازم است.

این مرجع تقلید با اشاره به مسئله‌ای که از سوی علما و مراجع بارها مطرح شده و مسؤولان اقتصادی و سیستم بانکداری به آن توجهی نمی‌کند، خاطرنشان کرد: علما همواره به بانک‌ها گوشزد کردند که دیرکرد و ربا حرام است ولی کسی به این مسئله اهمیتی نمی‌دهد.

آیت‌الله نوری‌همدانی یاد آور شد: اگر فکر واحدی در جامعه حاکم باشد و صدا و سیما نیز همکاری‌های لازم را داشته باشد مسئله با ریشه یابی برطرف می‌شود.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcir5a5.t1aw52bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما