پنجشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۰۰
کد مطلب : 45443
منبع : خبرگزاری فارس
آيت‌الله علوي‌گرگاني مطرح كرد

ضرورت حضور روحانيت دلسوز و مردمي در مساجد

قم نيوز : قم نیوز: يكي از مراجع تقليد گفت: اگر روحانيت دلسوز، مردم‌دار و مردمي باشد و خود را مسجد وقف مردم كند،‌ همه دغدغه‌ها حل مي‌شود.
ضرورت حضور روحانيت دلسوز و مردمي در مساجد
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله محمد علوی‌گرگانی ظهر امروز در دیدار رئیس سازمان بسیج مساجد و محلات کشور و اعضای شورای عالی بسیج مساجد و محلات کشور با اشاره به مشکلات موجود در جامعه اظهار کرد: از هم پاشیدگی گروه‌ها و تشکل‌ها یک اشکال مهم جامعه است، متأسفانه هیچ کدام با هم ارتباط چندانی ندارند.

وی خاطرنشان کرد: چه بسا این گروه‌ها از یکدیگر خبر ندارند، نمی‌دانند محتوا و برنامه هر یک چیست، اگر به این صورت جامعه پیش برود نتیجه‌گیری کاهش پیدا می‌کند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه هر چه تشکل‌ها در کنار یکدیگر باشند و همبستگی به هم داشته باشند، بهتر می‌توان استفاده لازم را برد، گفت: به ویژه در مواقع حساسی که کشور نیازمند اجتماع است، می‌توان از همبستگی گروه‌ها استفاده کرد.

وی ادامه داد: همیشه شرایط یکنواخت نیست، برخی اوقات شرایط به گونه‌ای پیش می‌آید که باید در کنار یکدیگر قرار گیرند و باید در نظر داشت کنار هم قرار دادن نیز دشوار است.

آیت‌الله علوی‌گرگانی با بیان اینکه امام جماعت بهترین محور برای ارتباط همه این موارد است، گفت: امام جماعت هر مسجدی باید مسؤولیت‌پذیری و برنامه داشته باشد و خودش را مسؤول بداند.

وی خاطرنشان کرد: مساجدی در کشور وجود دارد که در نظم و انتظامات سرآمد هستند، با بررسی مشخص می‌شود به امام جماعت باز می‌گردد، اینگونه مشخص می‌شود توانمندی در مدیریت برای امام جماعت است و امام جماعت فردی دلسوز و فعال است.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: اگر روحانیت دلسوز، مردم‌دار و مردمی باشد و خود را مسجد وقف مردم کند،‌ همه دغدغه‌ها حل می‌شود.

وی ادامه داد: به طور معمول هر یک از روحانیت نظر استقلالی دارند، می‌گویند نظر من این است و من باید این کار را انجام دهم، در اینگونه موارد حاضر نیستند در کنار یکدیگر همکاری کنند.

آیت‌الله علوی‌گرگانی با بیان اینکه بشارت‌دهنده و دعوت کننده مردم به سوی خدا مهم‌ترین هدف از بعثت انبیا است، گفت: اگر امام خمینی(ره) فرماندهی نداشتند، نمی‌توانستند مملکت را پیش ببرند، وحدت ملت، یکپارچگی و لبیک مردم سبب شد، ابرقدرتان و شرق و غرب که مخالف بودند و می‌خواستند قدرت انقلاب را بشکنند، موفق نشوند.

وی خاطرنشان کرد: خداوند می‌گوید اگر ملتی با من باشند، هیچ ملتی نمی‌تواند آنها را شکست دهد، بنابراین باید تلاش کنیم این ملت را در زیر پرچم قدرت الهی قرار دهیم، تا نتیجه بگیریم.

این مرجع تقلید عنوان کرد: مردم کوتاهی ندارند و نهایت محبت را دارند، ولی یک فرد باید آنها را راهنمایی کند تا نیروی خود را در مکان مناسب مصرف کنند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcjtxex.uqeixzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما