جمعه ۲۴ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : 45467
منبع : خبرگزاری فارس
آیت الله اعرافی:

ملت ایران در برابر نقض برجام خاموش نمی‌ماند/ مسؤولان به پیروی از رهبری در برابر نقض برجام با قاطعیت بایستند

قم نيوز : قم نیوز: امام جمعه قم مسئله برجام و تمدید قانون ISA را مورد توجه قرار داد و گفت: تمدید این قانون نقض برجام است و دنیا بداند ملت ایران در برابر این اقدام خاموش نبوده و مسؤولان هم باید به پیروی از رهبری در برابر این نقض با کمال شجاعت و قاطعیت بایستند.
ملت ایران در برابر نقض برجام خاموش نمی‌ماند/ مسؤولان به پیروی از رهبری در برابر نقض برجام با قاطعیت بایستند
به گزارش قم نیوز، آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد، با اشاره به اینکه خانواده در زندگی اجتماعی، اخلاقی و ایمانی جامعه از اهمیت زیادی برخوردار است، گفت: امروز خانواده‌ها در معرض انواع آسیب‌ها و هجمه‌های فرهنگی قرار گرفته اند و هر روز شاهد هستیم که سن ازدواج افزایش پیدا کرده و آمار طلاق بیشتر می‌شود.

وی با اشاره به کاهش ازدواج‌ها و مشکلات ناشی از کاهش نرخ رشد جمعیت بیان کرد: این وضعیت ما را در معرض خطر بزرگی قرار داده است و اگر معالجه نشود در آینده مشکل اساسی خواهیم داشت.

امام جمعه قم با بیان اینکه در قم آمار درخواست طلاق در 9 ماه امسال افزایش یافته است، بیان کرد: این‌ها زنگ‌های خطری است که به صدا درآمده است و همه مسؤولان و مردم باید هوشیار باشند و نسبت به مقوله خانواده اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی با تسلیت درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجتمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی در مبازرات سابقه طولانی داشت و در سنگرهای گوناگون نظام به ایفای نقش پرداخت و در طول زندگی در کنار امام(ره) بود و در دوران رهبری از اصالت ولایت فقیه صیانت کرد و خدمات شایانی ارائه کرد.

اعرافی با اشاره به اینکه آیت‌الله هاشمی از قم و درون حوزه علمیه برخاست و تلاش داشت که هویت حوزه‌ای و روحانی را حفظ کند، افزود: ملت در مراسم تشییع و تدفین ایشان قدردانی خود را نشان دادند.

وی با بیان اینکه فصل الخطاب سخن درباره آیت الله هاشمی در پیام رهبر معظم انقلاب مطرح شد ادامه داد: تاکیداتی که آیت‌الله هاشمی روی شخص رهبری و ولایت فقیه داشتند نشان دهنده روابط عمیق و صمیمی بود.

مدیر حوزه‌های علمیه گفت: آنچه که در صحنه تشییع و مراسم‌های گوناگون انجام شد، پیام‌های مهمی در بر داشت. مراسم تشییع نشان دهنده قدردانی مردم از خادم خودشان بود و این مراسم نشان داد که نظام اسلامی دارای ظرفیت بسیار بالایی است.

وی با بیان اینکه حضور جریان‌های گوناگون و جوانان حزب اللهی در این مراسم‌ها نشان دهنده وحدت و ولایت محوری ملت و نشان دهنده یک امنیت پایدار در جمهوری اسلامی ایران بود، تصریح کرد: این حرکات نشان دهنده پایداری و ثبات کشور است و باید نقش همه این شخصیت‌ها در استقرار این نظام را قدر بدانیم.

امام جمعه قم یادآور شد: استمرار ارزش‌های انقلاب، آرمان‌های شهدا و استمرار خط و اندیشه امام که توسط رهبری تبیین می‌شود، مایه عظمت کشور است.

وی تصریح کرد: مسؤولان باید قدردان ملت بوده و مشکلات اقتصادی و سختی‌هایی که مردم با آن روبه رو هستند را در نظر بگیرند و با دل و جان نسبت به رفع آن اهتمام داشته باشند.

اعرافی با اشاره به مشکلات اقتصادی، حقوق‌های نجومی و... بیان کرد: باید به این مسائل با جدیت بیشتری رسیدگی شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مردم شریف قم، طلاب، فضلا و جوانان در 19 دی ماه محضر مقام معظم رهبری مشرف شدند، گفت: از حضور بزرگان، علما، جوانان و طلاب که عاشقانه در این مراسم حضور یافتند تشکر می‌کنم و از کسانی که مقدمه این زیارت بزرگ را فراهم کردند سپاسگزارم.

امام جمعه قم با اشاره به الطاف رهبری نسبت به قم گفت: امیدواریم که همه ما به محورهای مهمی که رهبر معظم انقلاب اشاره کردند توجه کرده و در مسیر افزایش اقتدار ملی و استحکام بنیه‌های اقتصادی و پیگیری دقیق‌تر اقتصاد مقاومتی گام‌های جدی‌تری برداریم.

وی مسئله برجام و تمدید قانون ISA را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: تمدید این قانون نقض برجام است و نخستین ناقضان برجام آمریکایی‌ها هستند. در اجلاس اخیر هم اجمالاً این را پذیرفتند ولی مسؤوولان بدانند که در این نقض باید مقاومت کنند و اگر آن‌ها این قانون نقض را عملی کردند دنیا بداند ملت ایران در برابر این اقدام خاموش نبوده و مسؤولان هم باید به پیروی از رهبری در برابر این نقض با کمال شجاعت و قاطعیت بایستند.

وی پیروزی‌های جبهه مقاومت در حلب و موصل را مورد توجه قرار داد و افزود: امیدواریم با عزم جزم جبهه مقاومت و جوانان رشید و اهتمام دولت سوریه و عراق بتوان بر غده‌های تکفیری غلبه کرد و از خداوند می‌خواهیم این جبهه را بر این دشمنان پیروز بفرماید.

اعرافی آزادی شیخ عیسی قاسم و شیخ زکزاکی از خواسته‌های ملت ایران و حوزه‌های علمیه دانست و تاکید کرد: دولت‌های بحرین و نیجریه نسبت به ملت و جوانان غیور خود باید عنایت داشته باشند و این تنگناها را رفع کنند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcfejdj.w6dtvagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما