شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : 45470
منبع : خبرگزاری فارس

99 درصد مردم قم از نعمت گاز برخوردار هستند

قم نيوز : قم نیوز: مدیرعامل شرکت گاز استان قم گفت: در این استان 99 درصد جمعیت شهری و 87 درصد جمعیت روستایی زیرپوشش شبکه گاز هستند.
99 درصد مردم قم از نعمت گاز برخوردار هستند
به گزارش قم نیوز، حسین محمدی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به نقش کارکنان صنعت نفت در پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: این کارکنان در سال 57 با قطع شریان‌های نفت در کشور در سقوط رژیم طاغوت مشارکت کردند.

وی ادامه داد: استکبار جهانی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی را به کشورمان تحمیل کرد، در آن دوره کارکنان صنعت نفت با نثار جانشان سعی داشتند که به اقتصاد کشور کمک کنند و این کارکنان در دوره سازندگی کشور هم حضور داشتند.

مدیرعامل شرکت گاز استان قم افزود: پس از گذشت بیش از سه دهه از پیروزی انقلاب اسلامی بسیاری از نقاط شهری و روستایی کشور از نعمت گاز برخوردار هستند، در استان قم هم میانگین برخورداری مردم از نعمت گاز بیش از میانگین کشوری است.

محمدی با اشاره به مشترکین شرکت گاز در استان قم اظهار کرد: در این استان 99 درصد جمعیت شهری و 87 درصد جمعیت روستایی زیرپوشش شبکه گاز هستند، برنامه‌هایی را هم داریم که بقیه روستاهای استان قم هم زیرپوشش شبکه گاز قرار بگیرند.

وی ادامه داد: امسال طرح گازرسانی به 14 روستای استان قم آغاز شده است و برای گازرسانی به بقیه روستاها هم فراخوان جذب پیمانکار داشته ایم. همچنین برای حمایت از بخش صنعتی استان قم در مناطقی همچون منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان و شهرک صنعتی شکوهیه طرح‌هایی را شروع کردیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان قم افزود: از مدیران بخش‌های دولتی، صنعتی و عمومی استان می‌خواهیم که همزمان با شروع احداث مجموعه‌های صنعتی، اداری و مسکونی در استان قم این مساله را به شرکت گاز اطلاع رسانی کنند تا این شرکت بتواند همزمان با اتمام احداث این مجموعه‌ها، انشعاب گاز را واگذار کند.

محمدی با اشاره به ویژگی‌های مثبت نعمت گاز اظهار کرد: نعمت گاز طبیعی به دلیل همزیستی با طبیعت، بهداشت و نرخ قیمت فواید زیادی دارد، اما در صورت عدم رعایت نکات ایمنی موجب مرگ هم می‌شود، امسال شهروندانی در استان قم به دلیل استفاده از وسایل غیراستاندارد گرمایشی جان خود را از دست دادند.

وی ادامه داد: عدم نصب دودکش به صورت صحیح و استفاده از لوله‌های غیراستاندارد می‌تواند مشکل ساز باشد، مردم زمانی که می‌خواهند بخاری را نصب کنند، باید به نکات ایمنی هم توجه داشته باشند تا دچار مشکل نشوند.

مدیرعامل شرکت گاز استان قم افزود: گاهی در مناطق شمالی کشور شاهد قطع گاز هستیم، بخشی از این مساله به عدم تعهد کشورهای مجاور در خصوص صادرات گاز به ایران مرتبط است و بخشی از دلایل قطع گاز مناطق شمالی هم به مساله برودت شدید در این مناطق مربوط می‌شود.

محمدی با اشاره به وضعیت مطلوب استان قم در زمینه شبکه گازرسانی اظهار کرد: در این استان با توجه به وجود چهار لوله اصلی انتقال گاز کشور با مشکل قطعی گاز مواجه نیستیم، اما با این وجود باید مردم استان با صرفه جویی در مصرف گاز امکان دسترسی مردم نقاط دیگر کشور به این نعمت را فراهم کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در بخش ادارات استان قم بازرسانی داریم که به صورت مستمر وضعیت سیستم گرمایشی این ادارات را مورد بررسی قرار می‌دهند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcjyxex.uqeiazsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما