شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۳۰
کد مطلب : 45486
منبع : پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س)
مسئول رواق خواهران آستان مقدس حضرت معصومه(س) خبر داد؛

فعالیت ۲۷۰۰ خادمه در رواق خواهران آستان حضرت معصومه(س)

قم نيوز : قم نیوز: مسئول رواق خواهران آستان حضرت معصومه(س) از فعالیت ۲۷۰۰ خادم افتخاری خواهر در رواق خواهران آستان حضرت معصومه(س) خبر داد.
فعالیت ۲۷۰۰ خادمه در رواق خواهران آستان حضرت معصومه(س)
به گزارش قم نیوز، فاطمه نادری با اشاره به اینکه تاریخچه دقیقی از فعالیت خدام خواهر در آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها در دست نیست، گفت: بر اساس اسناد موجود پس از انقلاب واحد خواهران آستان حضرت معصومه(س) به‌صورت مستقل و سازمان‌یافته فعالیت خود را با مسئولیت خانم صابری آغاز کرده و ایشان در حال حاضر اولین خادم خواهر بازنشسته آستان مقدس هستند که فعالیت افتخاری خود را پس از بازنشستگی در آستان مجدداً آغاز کرده‌اند.

وی افزود: در حال حاضر دو هزار ۷۰۰ خادم افتخاری خواهر در رواق خواهران آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها مشغول به فعالیت هستند که از این تعداد هزار ۷۰۰ در بخش انتظامات و ارشاد، ۶۰۰ نفر در واحد خدمات و ۴۰۰ خواهر خادم در بخش کفشداری حرم مطهر مشغول خدمت‌رسانی به زائران و مجاوران هستند.

مسئول رواق خواهران آستان حضرت معصومه(س) با تأکید بر اینکه در حال حاضر به‌غیر از واحد انتظامات و ارشاد، خدمات و کفشداری، واحد اشخاص گمشده و دربانی نیز در حال تشکیل و سازمان‌دهی است، ادامه داد: در حال حاضر هزار ۵۰۰ نفر برای این دو واحد مذکور در حال جذب، آموزش و سازمان‌دهی هستند.

وی با اشاره به اینکه خادمان واحد امانت‌داری چادر نیز از میان خادمان انتظامات و ارشاد در حال انتخاب هستند، ادامه داد: هدف از ایجاد واحد امانت‌داری چادر انجام فعالیت‌های فرهنگی و نشر و ترویج فرهنگ حجاب فاطمی به شکل بهتر و با تکریم هرچه بیشتر زائران آستان بانوی کریمه(س) است.

نادری افزود: زمان جذب خادمان افتخاری در آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها بر اساس نیازسنجی مجموعه صورت گرفته و هرگاه مجموعه نیازمند خادم باشد با اعلام نیاز به کارگزینی اقدام به جذب خادم افتخاری می‌کند.

وی با اشاره به اینکه تمامی خدام آستان حضرت معصومه(س) با جان و دل برای خدمت به حضرت وقت گذاشته و سعی می‌کنند همواره بهترین خدمت‌رسانی را به زائران و مجاوران داشته باشند، یادآور شد: میزبانی اهل‌بیت(ع) در دل خدام چنان اشتیاقی به پا می‌کند که آن‌ها بدون منت و چشم‌داشت باجان و دل به این خاندان کرم و آستان ملک پاسبان خدمت کرده و این خدمت را مدال افتخاری در کارنامه زندگی خود می‌دانند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcg3t9t.ak9n74prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما