يکشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۲۹
کد مطلب : 45528
منبع : خبرگزاری فارس
آيت‌الله نوري همداني:

جنگ‌هاي نيابتي با هدف ايجاد حاشيه امن براي اسرائیل است

قم نيوز : قم نیوز: يكي از مراجع تقليد گفت: اسرائيل جنگ‌هاي نيابتي در نقاط مختلف جهان مانند سوريه،‌ يمن و... به راه انداخته است تا خودش را در حاشيه امن قرار دهد.
جنگ‌هاي نيابتي با هدف ايجاد حاشيه امن براي اسرائیل است
به گزارش قم نیوز،  آیت‌الله حسین نوری همدانی در مراسم رونمایی از کتب فاخر قرآنی اظهار کرد: دنیا تشنه حقایق معنوی است، دنیای کنونی از جریان‌های مادی خسته شده و به دنبال پناهگاهی معنوی برای نجات خود از خطرات، گرفتاری‌ها و مشکلاتی است که به وجود آمده.

وی با اشاره به انتشار کاریکاتورهای موهن شخصیت‌های اسلام توسط دشمنان و تلاش آنان در راستای اسلام هراسی، عنوان کرد: باید به جهان ثابت شود که هر تلاشی که برای کمرنگ کردن اسلام صورت می‌گیرد، با اراده الهی جریان اسلام پررنگ‌تر می‌شود، همانند جریان دفاع مقدس که طی هشت سال از سراسر دنیا در حال مبارزه با نیروهای اسلام در ایران بودند ولی بالاخره دشمنان اسلام سرکوب شدند و اسلام به پیروزی رسید.

این مرجع تقلید فعالیت در حوزه قرآنی را بسیار حساس و تأثیرگذار دانست و افزود: اسلام و قرآن عمیق است و تبیین آن‌ها نیاز به مهارتی تخصصی دارد.

آیت‌الله نوری همدانی ادامه داد: در حال حاضر دشمنان اسلام بسیار تخصصی‌تر از گذشته در حال تلاش برای ضربه زدن به اسلام هستند به همین سبب برای مبارزه با آنان باید خیلی تخصصی‌‌تر از گذشته تلاش کرد تا تأثیرگذار واقع شد.

وی آشنایی کامل با فرهنگ ادیان را لازمه ترجمه کتب دینی دانست و بیان کرد: در کل بیان کردن و ترجمه کردن معارف و آیات قرآنی نیازمند تخصص و آشنایی با فرهنگ اسلامی است چرا که برخی افراد که تخصص ندارند اگر قرآن را ترجمه کنند به گونه‌ای ترجمه می‌کنند که سبک جلوه می‌کند.

این مرجع تقلید در ادامه با اشاره به نقش تخریبی گسترده اسرائیل در جهان عنوان کرد: اسرائیل جنگ‌های نیابتی در نقاط مختلف جهان مانند سوریه،‌ یمن و... به راه انداخته است تا خودش را در حاشیه امن قرار دهد.

آیت‌الله نوری همدانی ادامه داد: مردم با نظر خوش‌بینی به آمریکا و اسرائیل نگاه می‌کردند، تبعیت از آن‌ها را برای خود افتخار می‌دانستند و این امام خمینی(ره) ‌بود که با عنایت خداوند پرده از چهره آن‌ها برداشت، ماهیت خبیث آنان را آشکار کرد و دشمنی آنان را در گوش جهان فریاد زد.

وی یکی از بزرگترین علت‌‌های موفقیت‌ امام خمینی(ره) در راستای دشمن ستیزی و به انحام رساندن انقلاب اسلامی را انس امام(ره) با قرآن برشمرد و گفت: امام خمینی(ره) همیشه قرآن به همراه داشتند و حتی اگر پنج دقیقه هم وقت پیدا می‌کردند سریع قرآن خود را باز می‌کردند و می‌خواندند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcdjk0o.yt0kx6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما