يکشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۱۷
کد مطلب : 45529
منبع : خبرگزاری فارس
آیت الله علوی گرگانی عنوان کرد

لزوم آشنایی با زبان‌های زنده دنیا برای ترویج فرهنگ قرآن و اهل بیت (ع)

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید گفت: برای ترویج فرهنگ قرآن و اهل بیت (ع) باید به زبان‌های زنده دنیا آشنا شد تا براساس فرهنگ و قومیت ها برای مردم جهان برنامه‌ای خاص تدوین شود.
لزوم آشنایی با زبان‌های زنده دنیا برای ترویج فرهنگ قرآن و اهل بیت (ع)
به گزارش قم نیوز، آیت الله سید محمد علی علوی گرگانی ظهر امروز در مراسم رونمایی از کتب فاخر قرآنی کودکان و نوجوانان، اظهار کرد: خدا به کسانی که در راه قرآن و ترویج قرآن گام بر می‌دارند توفیق خاصی می‌دهد و امیدواریم این حرکت مثبتی که آغاز شده ادامه پیدا کند.

وی با بیان اینکه خداوند در قرآن می‌فرماید برای هدایت هر قومی پیامبری را هم زبان خودشان از همان قوم برگزیدیم، تصریح کرد: اگر برای هر دسته و هر قومی با زبان خودشان معارف قرآن و فرهنگ اهل بیت (ع) را تبیین کنیم تاثیرات مثبتی دارد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه به صورت رسمی 120 زبان زنده در دنیا وجود دارد، گفت: هریک از قومیت‌هایی که به این زبان‌ها سخن می گویند فرهنگ و اعتقاداتی خاص دارند که باید با همان زبان آنان را به سمت دین اسلام هدایت کرد.

آیت الله علوی گرگانی ادامه داد: برای ترویج فرهنگ قرآن و معارف اهل بیت (ع) باید با زبان‌های زنده دنیا آشنا شد و با توجه به زبان و فرهنگ قومیتی که دارند برای دعوت آنان به سمت دین اسلام برنامه مدون اجرا کرد.

آیت الله علوی گرگانی با بیان اینکه قرآن بیانگر همه چیز است و برای هر گروه و هر قومی برنامه دارد، عنوان کرد: برخی شبهه کردند که خدا در قرآن فقط مسلمین را خطاب قرار داده است و در ارتباط با کفار برنامه‌ای ندارد که پاسخ این شبهه چنین است دعوت خاص عام در قرآن صورت گرفته و گاهی خطاب به شخصی خاص سخنی گفته می‌شود ولی منظور عام هستند و برای همه مصداق دارد.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: ما مسلمانان ادیان دیگر را منکر نیستیم بلکه می گوییم همه ادیان صحیح و آسمانی است ولی نبی خدا (ص) مبعوث شد که ادیان را کامل کند به همین دلیل لازم است که با تمام زبان‌های سراسر دنیا آشنا شویم تا بتوانیم دین اسلام را در سراسر جهان گسترش دهیم.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdceon8e.jh8nwi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما