سه شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : 45581
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم

تکمیل حفاری خط نخست مترو بدون هیچ حادثه‌ای انجام شد/آغاز عملیات اجرایی خط دوم مترو در سال 96

قم نيوز : قم نیوز: معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهردار قم با بیان اینکه 6 هزار و 870 سگمنت در طول مسیر خط نخست مترو نصب شده است گفت: از ابتدا تاکنون در روند حفاری هیچ گونه حادثه‌ای نداشته‌ایم.
تکمیل حفاری خط نخست مترو بدون هیچ حادثه‌ای انجام شد/آغاز عملیات اجرایی خط دوم مترو در سال 96
به گزارش قم نیوز،  علیرضا قاری قرآن پیش از ظهر امروز در مراسم اتمام حفاری مکانیزه خط A مترو شهر قم، با بیان اینکه سال 87 خط یک و دو مترو قم مصوبه شورای عالی داشته است اظهار کرد: از سال 90 عملیات اجرایی پروژه خط یک قطار شهری قم مطالعه می‌شود و در حدود سال 92 عملیات حفاری آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه از تاریخ 17 شهریور 92 حفاری مکانیزه آغاز شده است گفت: نزدیک به 12 روز است که حفاری اتمام یافته و یک روز کمتر از  5 سال و 4 ماه حفاری انجام شده است.

معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهردار قم با تاکید بر اینکه 10 کیلومتر و 284 متر در حدود 40 ماه حفاری مکانیزه در خط نخست انجام شده است، تصریح کرد: روزانه متوسط 10 متر حفاری داشته‌ایم که استاندارد قابل توجهی در کشور است.

وی به ثبت رکورد 33 متر حفاری در روز اشاره کرد و افزود: با این رکورد که در کشور نمونه بوده در ماه حدود 650 متر حفاری شده است.

قاری قرآن با بیان اینکه 6 هزار و 870 سگمنت در طول مسیر خط نخست نصب شده است افزود: از ابتدا تاکنون در روند حفاری هیچ گونه حادثه‌ای نداشته‌ایم.

وی گفت: بلافاصله پس از خروج دستگاه آن را به پردیسان برای آغاز خط دوم منتقل خواهیم کرد که مطالعات آن در حال انجام است.

معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهردار قم بیان کرد: پیگیر هستیم تا فاینانس این پروژه را نیز انجام دهیم که اقدامات خوبی تاکنون انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه سعی داریم مراسم رسمی آغاز عملیات اجرایی خط دوم مترو را در سال 96 داشته باشیم خاطرنشان کرد: پیگیری‌های خوبی در روند اجرایی شدن این پروژه انجام شده است.

قاری قرآن با بیان اینکه فاینانس چین برای خط دوم در حال پیگیری است، گفت: بحث فاینانس از کشور روسیه را برای واگن‌ها پیگیری می‌کنیم و با توجه به توافقی که بین ایران و روسیه شد واگن‌های قم در آن نبود که پیگیری کردیم و خط اعتباری با همکاری وزارت دفاع و بانک سپه تشکیل خواهد شد که در این صورت واگن‌ها به قم در سال 96 انجام می شود.

وی با بیان اینکه در سال 96 اعتبارات دولتی در کل کشور در خصوص قطارهای شهری کم شده است ادامه داد: البته در سال 95 جهش منابع داشتیم اما در سال 96 اعتبارات کم شده و قم کمترین عدد تخصیص را داشته است که نیاز است قبل از اینکه مراحل نهایی طی شود منابع بیشتری به شهر اختصاص پیدا کند.

معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهردار قم تصریح کرد: منابعی که دولت کمک می‌کند کفاف کار را نمی‌دهد اما با این حال اقدامات خوبی انجام شده است.

وی گفت: مباحثی برای اصلاح قرارداد قرارگاه خاتم در سال 95 داشتیم و مصوبات داخلی را گرفتیم و سعی داریم بر مبنای فهرستی قرارداد را اصلاح کرده و فاز نخست را تکمیل کنیم.

قاری قرآن با بیان اینکه فاز نخست مترو قم شامل 6 ایستگاه است افزود: این ایستگاه‌ها از قلعه کامکار تا میدان مطهری ظرف دو سال آینده تکمیل می‌شود مشروط بر اینکه قرارداد اصلاح شده و واگن‌ها به شهر برسد.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به وضعیت پروژه منوریل گفت: تصمیم استان بر این شد که فاز اول را به طول 4.7 کیلومتر قبل از حرم مطهر تکمیل کنیم و با توجه به اینکه مسافر این قسمت وجود ندارد سعی داریم جنبه‌های مسافری آن را حل کنیم.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdccspq0.2bqp48laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما