پنجشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۲۶
کد مطلب : 45631
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
تاکید مجددآیت الله العظمی نوری همدانی:

دیرکرد اقساط وام حرام است / چرا دولت ها توجه نمی کنند/ اسلام با ضد ارزش مشکل دارد نه هنر

قم نيوز : قم نیوز: نباید مسئولی در این شرایط بیان کند که درهای کشور ما برای ارتباط با آمریکا باز است، چون این مباحث با رویکرد انقلابی سازگارنیست.
دیرکرد اقساط وام حرام است / چرا دولت ها توجه نمی کنند/ اسلام با ضد ارزش مشکل دارد نه هنر
به گزارش قم نیوز، حضرت آیت‎الله‎ نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با ذکر این مطلب که فرهنگ مهمترین بعد زندگی انسان است بیان کردند: فرهنگ مهمترین حرف را در چالش‎ها و سازش‎ها  می‎زند.

ایشان گفتند: پیامبران الهی همیشه دعوت خود را از فرهنگ آغاز کردند؛ ساختن فرهنگ صحیح از توصیه‎های اسلام است؛ خداوند کریم علاوه بر تعلیم کتاب، حکمت را نیز به مردم می‎آموزند و این وظیفه بر عهده پیامبر و پیشوایان دین است.

این مرجع تقلید اظهارکردند: وسعت کار هیچ وزارتخانه‎ای همچون فرهنگ و ارشاد نیست و به همین دلیل باید رویکرد انقلابی را در این وزارت حاکم کنید.

ایشان با اشاره به گستردگی فعالیت های وزارت ارشاد اظهارکردند: فیلم‎ها، کتب و مطبوعات و فضای مجازی که امروز دارای وسعت عظیم است و مباحث قرآنی از جمله وظایف این وزارتخانه به شمار می‎رود.

‌حضرت آیت‎الله نوری همدانی گفتند: یکی از موضوعات بسیار مهم، ارتباط با حوزه و علما است که وزارت ارشاد باید این ارتباط را روز به روز بیشتر کند.

ایشان یادآورشدند: همیشه همه دولت ها و حکومت ها به رسانه ها احتیاج دارند و باید به آن توجه کنند؛ مردم نیز از ما می‎خواهند مشکلات را به دولت منعکس کنیم؛ ما نیز بیان کرده ایم که مباحثی چون دیرکرد اقساط ربا و حرام است ولی این مشکل حل نمی شود.

معظم له بیان کردند: امروزه اجناس بسیاری در کشور تولید می‎شود که باید مثل دیگر کشورها کل قیمت‎ها در کشور یکسان باشد؛ مطالبات ما از دولت همیشگی است، ولی مهم آن است که این توصیه ها عمل شود.

‌حضرت آیت‎الله نوری همدانی اظهارکردند: مسایلی چون کنسرت‎ها در کشور برگزار می شود که با این شکل که در آن بد حجابی و اختلاط انجام شود با اسلام همخوانی ندارد؛ اسلام با تفریح مشکلی ندارد ولی با ضد ارزش مشکل دارد.

این مرجع تقلید بیان کردند: اسلام با هنر مشکل ندارد، بلکه هنر پرور است ؛خود قرآن و نهج البلاغه هنر است؛ اسلام از هنری دفاع می کند که با ارزش ها همخوانی داشته باشد.

معظم له در پایان یادآورشدند: نباید مسئولی در این شرایط بیان کند که درهای ما برای ارتباط با آمریکا باز است، چون این مباحث با رویکرد انقلابی سازگارنیست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: شرایط حوزه رسانه و مطبوعات خوب است

سید رضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در این دیدار  با بیان این که حضور مسئولان دولت در بیوت مراجع برای کسب راهنمایی است گفت: در حوزه رسانه و مطبوعات شاهد شرایط خوب و به نسبت ایده آلی هستیم.

وی ادامه داد: در دولت دو حوزه امور مساجد و حوزه قرآن و عترت مورد توجه ویژه قرارگرفته و توجه به این حوزه بیشتر از گذشته خواهد بود.

وزیر ارشاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نامه وزیر حج عربستان اظهار کرد: تیم پنج نفره ای به عربستان اعزام و شرایط هفت گانه ایران مبنی بر حفظ عزت و کرامت حجاج ایرانی و حقوق شهدای منا اعلام شده است.

صالحی امیری ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران تمایل به برقراری سفر حج دارد ولی این امر بستگی به موافقت عربستان با شرایط ایران است.

وی هم چنین گفت: انگیزه و باور قلبی ما حرکت در مسیر انقلاب، اسلام و رهبری معظم است.

در این دیدار لوحی منقش به اشعار سروده شده حضرت آیت الله نوری همدانی به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اهدا شد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcizqa5.t1awp2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما