شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب : 45669
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله مکارم شیرازی:

خسارت حادثه دیدگان ساختمان پلاسکو باید جبران شود /بافت‌های فرسوده باید بازسازی شود

قم نيوز : قم نیوز: استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: مسؤولان در کنار اینکه با بازماندگان حادثه پلاسکو همدردی می‌کنند، به فکر جبران خسارت حادثه دیدگان هم باشند.
خسارت حادثه دیدگان ساختمان پلاسکو باید جبران شود /بافت‌های فرسوده باید بازسازی شود
به گزارش قم نیوز، ، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی پیش از ظهر امروز در ابتدای درس خارج فقه خود در مسجد اعظم از وقوع حادثه آتش سوزی و فروریختن ساختمان تجاری پلاسکو ابراز تاسف کرد و ضمن همدردی با بازماندگان قربانیان، این حادثه را به آن‌ها تسلیت گفت.

وی ادامه داد: به همه افرادی که در این حادثه به آن‌ها صدمه وارد شد، از جمله بازماندگان شهدا و مجروحین حادثه ساختمان پلاسکو تسلیت عرض می کنم و از خداوند می‌خواهم که مشکلات این افراد را حل کند، این حادثه، یک حادثه دردناک بود.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: در حادثه ساختمان پلاسکو شماری از آتش نشانان جان برکف جان خود را از دست دادند، عده ای هم در این حادثه مجروح شدند و سرمایه‌های زیادی هم در این میان از بین رفت.

آیت‌الله مکارم شیرازی جبران خسارت حادثه دیدگان ساختمان پلاسکو را ضروری دانست و افزود: مسؤولان در کنار اینکه با بازماندگان این حادثه همدردی می‌کنند، به فکر جبران خسارت حادثه دیدگان هم باشند.

وی ادامه داد: حادثه ساختمان پلاسکو در نوع خود بی سابقه یا کم سابقه بود، شنیده شده است که کپسول‌های آتش نشانی در این ساختمان خالی بود، این در حالی است که بی احتیاطی به هیچ وجه درست نیست.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: مسؤولان باید تمهیدات مناسبی بیاندیشند تا از وقوع چنین حوادثی در ساختمان‌های مشابه ساختمان پلاسکو جلوگیری کنند، در این راستا باید مکان‌های غیرقابل استفاده تخریب و بافت‌های فرسوده هم بازسازی شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی در پایان سخنان خود به همراه حاضران برای شادی روح جان باختگان و شفای عاجل مجروحان حادثه ساختمان پلاسکو، سوره حمد را قرائت کرد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcjhmex.uqeimzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما