شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۰۰
کد مطلب : 45683
منبع : اداره كل روابط عمومي و بين الملل شهرداري قم

كاهش هزينه‌هاي شهري با استفاده از ايده‌هاي مردمي

قم نيوز : قم نیوز: مديرعامل سازمان فرهنگي هنري شهرداري قم گفت: براي رسيدن به ايده‌هاي اهالي رسانه در حوزه فرهنگ شهروندي نيازمند برگزاري يك جشنواره تخصصي هستيم كه اين جشنواره در آينده دنبال مي‌شود.
كاهش هزينه‌هاي شهري با استفاده از ايده‌هاي مردمي
به گزارش قم نیوز، مجيد رفيعي پيش از ظهر امروز طي نشست خبري با خبرنگاران استان، با بيان اينكه آتش‌نشانان در حادثه پلاسكو براي حفاظت از جان و مال مردم جان خود را فدا كردند، اظهار كرد: گردهمايي امروز شهروندان قمي به منظور گراميداشت ياد اين ايثارگران با حمايت اهالي رسانه قابل تقدير است.

مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قم اضافه كرد: متاسفانه در مورد اين حادثه برخي اهداف سياسي را مورد توجه قرار داده و اشخاص خاصي را هدف قرار داده‌اند در حالي كه برجسته نمودن يك موضوع غيرحقيقي كار درستي نيست.

رفيعي از فعاليت كميته فرهنگ شهروندي در شهرهاي مختلف ياد كرد و گفت: مديران شهري قم نسبت به اين كميته نگاه ويژه دارند و افق‌هاي مطلوبي را در اين حوزه پيش‌بيني كرده‌اند.

وي با اشاره به اينكه جشنواره ايده‌هاي شهروندي به دنبال ايجاد حس مشاركت و كشف ايده‌هاي شهروندان است، تصريح كرد: از ميان برخي از ايده‌ها مي‌توانيم به طرح‌هاي اقتصادي و عملياتي برسيم تا هزينه‌هاي شهري را كاهش دهيم.

مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قم خاطرنشان كرد: نخستين جشنواره ايده‌هاي شهروندي شهرداري قم در بخش‌هاي مختلف برگزار مي‌شود كه در هر كدام از اين بخش‌ها محوريت‌هاي متفاوتي مورد بررسي قرار داده مي‌شود؛ اين جشنواره بدون مشكل نيست اما اميدواريم با همياري مسئولان و اصحاب رسانه بتوانيم مشكلات را رفع كنيم.

وي با تاكيد بر اينكه سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قم به دنبال ترميم خود است، اضافه كرد: اميداوريم با همياري مسئولان بتوانيم رفع كاستي‌ها را در كوتاه‌ترين مدت رقم بزنيم.

مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قم خاطرنشان كرد: براي رسيدن به ايده‌هاي اهالي رسانه در حوزه فرهنگ شهروندي نيازمند برگزاري يك جشنواره تخصصي هستيم كه اين جشنواره در آينده دنبال مي‌شود.

رفيعي با اشاره به اينكه سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قم به دنبال استفاده از ظرفيت‌هاي مختلف خود است، مطرح كرد:‌ اميدواريم با استفاده از مشاركت اهالي رسانه بتوانيم در راستاي اطلاع‌رساني و انعكاس عملكرد اقدامات لازم را انجام دهيم.

وي با بيان اينكه در راستاي داوري ايده‌هاي جشنواره از مديران شهرداري قم و متخصصان استفاده مي‌شود، مطرح كرد: يكي از ايده‌هاي شهروندان به سازمان مديريت پسماند ابلاغ شده و در حال عملياتي شدن است.

رفيعي با اشاره به اهتمام مسئولان شهرداري قم نسبت به ترويج فرهنگ شهروندي، اظهار كرد: زمينه‌سازي افزايش مشاركت شهروندان و نخبگان در تصمصم‌گيري‌هاي مديران شهري، تقويت نوآوري و خلاقيت عمومي، شناخت راهكارهاي نوين رفع مشكلات شهري، افزايش تعلق خاطر به شهر، تقويت هويت شهري، تدوين ايده‌ها، مستندسازي ايده‌هاي خلاق و عملياتي كردن آنها، ايجاد بانك اطلاعاتي از شهروندان و تعريف يك رويداد ثابت استاني از اهداف برگزاري اين جشنواره است.

وي با تاكيد بر اينكه جشنواره در بخش دانش‌آموزي با قالب‌هاي نقاشي و روزنامه‌ديواري دنبال مي‌شود، اضافه كرد: درخت‌كاري، نظافت شهر، حمل و نقل عمومي، ايمني بحران، آتش‌نشاني و بازيافت از موضوع‌هاي اين بخش است.

مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قم تغيير نگاه‌هاي شهروندان نسبت به عملكرد شهرداري را از اهداف برگزاري اين جشنوراه برشمرد و گفت: براي مقطع دانشجويان و طلاب در اين جشنواره مباحث تخصصي مختلف شهري تعريف شده است.

رفيعي خاطرنشان كرد: جشنواره در بخش هنرمندان در دو قالب پوستر و كاريكاتور و در بخش عموم شهروندان در قالب ارائه ايده، عكس و فيلم موبايلي موضوع‌هاي شهر دوست‌دار كودك، پسماند و تفكيك، كاهش هزينه‌هاي شهري، افزايش درآمدهاي پايدار و فضاي سبز شهري را دنبال مي‌كند.

وي با اشاره به اينكه تاكنون نزديك به ۵۰ ايميل به دبيرخانه جشنواره ايده‌هاي شهروندي ارسال شده است، عنوان كرد: مهلت شركت در اين جشنواره از ۲۵ دي‌ماه سال جاري الي ۲۵ فروردين سال ۹۶ تعيين شده است و يك فرد نيز مي‌توانند در قالب‌هاي مختلف اين جشنواره شركت كند.

مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قم از اختصاص جوايز ويژه براي برترين‌هاي اين جشنواره ياد كرد و ادامه داد: با افزايش شركت شهروندان در اين جشنواره كيفيت و كميت جوايز نيز افزايش مي‌بابد.

 انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcfmvdj.w6dtcagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما