شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب : 45910
منبع : خبرگزاری تسنیم
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

حوزه علمیه به‌مقتضای نیازهای جامعه نیاز به تحول دارد/ حوزه باید انقلابی بماند

قم نيوز : قم نیوز: عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه حوزه علمیه نیاز به تحول دارد، گفت: حوزه علمیه به‌مقتضای نیازهای جامعه نیاز به تحول دارد در واقع حوزه علمیه نباید در جامعه نظاره‌گر باشد.
حوزه علمیه به‌مقتضای نیازهای جامعه نیاز به تحول دارد/ حوزه باید انقلابی بماند
به گزارش قم نیوز،  آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری  با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری تأکید فراوانی بر حوزه انقلابی دارند اظهار داشت: دلیل تأکید ایشان از این‌ جهت است که رهبری می‌خواهند حوزه علمیه در راستای انقلابی بودن خود بماند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری درصدد باقی ماندن پتانسیل‌های حوزه علمیه است افزود: تأکیدات مقام معظم رهبری بر انقلابی ماندن حوزه علمیه بر این است که حوزه علمیه با این ظرفیت و پتانسیل که در گذشته است امروز هم با همان پتانسیل و ظرفیت باقی بماند.

امام‌جمعه قم خاطرنشان کرد: نگرانی‌های مقام معظم رهبری در انقلابی ماندن حوزه علمیه بر این است که نکند ناخواسته به دلیل طراحی‌ها، توطئه‌های دشمنان و گاهی شاید به خاطر سستی بعضی از حوزویان آن حرکت بالنده و پرشتاب حوزه علمیه از حرکت بایستد.

وی تصریح کرد: به دلیل اینکه حوزه علمیه در ادوار مختلف تاریخ ازجمله نهضت مشروطه، نهضت ملی شدن نفت، نهضت تنباکو و بزرگ‌ترین نهضت، نهضت انقلاب اسلامی، سهم بی‌بدیلی داشته است ازاین‌رو مقام معظم رهبری تأکیدات فراوانی بر انقلابی ماندن حوزه دارند.

حسینی بوشهری با اشاره به اینکه حوزه علمیه نیاز به تحول دارد، بیان کرد: حوزه علمیه به‌مقتضای نیازهای جامعه نیاز به تحول دارد، درواقع حوزه علمیه نباید نظاره‌گر باشد.

وی بابیان اینکه حوزه علمیه رسالت بزرگی بر عهده دارد، عنوان کرد: حوزه علمیه باید پیام اسلام، معارف اسلام و منطق اسلامی را به نه‌تنها جامعه اسلامی بلکه بر این باوریم که حوزه علمیه امروز رسالت انبیای الهی و نبی گرامی اسلام را بر عهده دارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تأکید کرد: به دلیل اینکه رسالت پیامبر یک رسالت جهانی بود حوزه علمیه هم باید رسالتش یک رسالت جهانی باشد ازاین‌رو باید طوری به جهان بنگرد که متناسب با نیازهای جهان محتوا تهیه کند و تهیه محتوا یعنی اینکه در حوزه علمیه متناسب با نیازها تحول ایجادشده است.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdciu3a5.t1awz2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما