يکشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب : 45954
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
آیت‌الله مصباح‌یزدی:

شرف انسانی آتش‌نشانان حادثه پلاسکو در اوج کمال بود/ فقط برای پست و مقام کار نکنیم

قم نيوز : قم نیوز: رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: این انقلاب و نظامی که به برکت رشادت‌های امام راحل و امت شهید پرور امروز به دست ما رسیده است را باید پاسداری کنیم و فقط برای کسب پست و مقام کار نکنیم.
شرف انسانی آتش‌نشانان حادثه پلاسکو در اوج کمال بود/ فقط برای پست و مقام کار نکنیم
به گزارش قم نیوز،  آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی در دیدار جمعی از معاونین حفاظت اطلاعات ناجا از سراسر کشور و  دانشجویان دوره دافوس شرکت کننده دوره بصیرت افزایی اظهار کرد: امروز باید نعمت انقلاب اسلامی و استقرار این نظام اسلامی را به برکت خون شهدای انقلاب و امام امت را در حد اعلی بدانیم و شاکر باشیم و اگر توفیق خدمت را در این نظام پیدا کردیم به نحو احسن آن را انجام دهیم.

استاد حوزه بیان کرد: خادمان این نظام و انقلاب هر کدام وظیفه دارند فراتر از توان خود به مردم خدمت کنند و این فرصتی مغتنم برای جمع آوری توشه برای زندگی ابدی است.

آیت الله مصباح یزدی با بیان اینکه افزود: باید تلاش کنید تنها هدفتان خدمت باشد نه گرفتن مزد، پست و جاه و مقام؛ نباید در دوران خدمت خود به دنبال احترام و سردوشی باشیم، باید به گونه‌ای در خدمت مردم باشیم که کسی جزء خداوند متعال که آگاه بر همه چیز است، متوجه نشود و در مقابل خدمت کردن هم توقع نداشته باشیم چرا که عالم محضر خداست و اجر و پاداش را از او باید طلب کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه  انسان از بدو تولد با سه شیوه آموزش مواجه است، اظهار کرد: نخستین نوع آموزش همان سبک و سیاقی است که در کانون خانواده و از پدر و مادر آموزش‌های لازم برای مقدمات زندگی و رشد را فرا می‌گیرد.

وی افزود: نوع دوم آموزش در واقع مستقیم به نفع فرد نیست و در واقع ممکن است شامل حال خودش گردد ولی بیشتر خدماتی که ارائه می‌کند برای عموم جامعه و دیگران است.

این استاد حوزه به سومین نوع آموزش و تعالی انسان اشاره کرد و ادامه داد: همه ما نیازهایی داریم، معمولاً زود متوجه آن نمی‌شویم و حتی در یک دوره کوتاه نتیجه آن ملموس نیست؛ مسائل دقیق و پیچیده‌ای است که با انجام آن حیات جامعه بشری تضمین شده و برای شناخت و تحلیل آن نیاز به فهم بیشتر داریم.

آیت الله مصباح یزدی بیان کرد: آموزش نوع سوم در واقع با بعثت انبیا الهی رقم می‌خورد که در آن بشریت در مسیر هدایت و بندگی تربیت شده و خود را برای زندگی ابدی آماده می‌کند.

وی افزود: در آموزش نوع سوم همگان حضور خواهند داشت و پیر و جوان و زن و مرد با هم تفاوتی ندارند، آنچه اولویت دارد پیشه کردن تقوای الهی و حرکت در مسیر حق است.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) بیان کرد: بعثت انبیا در واقع اتمام حجت با بندگان است که خداوند نماینده و برگزیده بندگان خود را برای هدایت بشر فرستاد و هوشیار کسی است که از این فرصت‌ها بهره کافی ببرد و اگر فرصت خدمت به سایر خلق را پیدا کرد برای زندگی ابدی خود توشه‌ای آماده کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان به حادثه جانسوز ساختمان پلاسکو اشاره کرد و گفت: روح فداکاری و شرف انسانی آن هم در اوج کمال انسانی دو عامل مهم حضور ارزشمند و اثر بخش آتش نشانان در صحنه‌های مختلف امدادی است و در واقعه پلاسکو جامعه ایران اسلامی داغدار از دست دادن جمعی از آتش نشانان شدند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcgty9t.ak9nn4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما