يکشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۸:۴۵
کد مطلب : 4596
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران مطرح کرد؛

60 هزار خواهر طلبه در کشور داریم

قم نيوز : قم نیوز: مدیر حوزه‌های علمیه خواهران گفت: در حال حاضر بیش از 340 حوزه علمیه خواهران در کشور مشغول فعالیت دینی است که بیش از 60 هزار طلبه از داخل و خارج از کشور در این مراکز تحصیل می‌کنند.
60 هزار خواهر طلبه در کشور داریم
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام  محمودرضا جمشیدی ظهر امروز در دیدار با دو تن از اعضای مجمع دارالتقریب مصر اظهار داشت: آنچه در مصر اتفاق افتاد ثمره تلاش چندین ساله امت اسلامی بود که با تحمل مصائب بسیار به پیروزی رسید.

وی ادامه داد: طبعا از ملت مصر که سابقه با شکوهی در دینداری و رهبری جهان اسلام داشته‌اند، انتظار می‌رفت که حکومت شخص دیکتاتور و وابسته‌ای مانند مبارک را که سبب ذلت مسلمان شده بود، تحمل نکرده و از قدرت به زیر بکشد.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران افزود: امت اسلامی سالیان دراز با وجود سختی‌های فراوان رابطه خود را با اسلام حفظ کرده بود و ثمره این پایداری را در وقوع انقلاب‌های آزادمنشانه دید.

وی اذعان داشت: به برکت پیروزی انقلاب اسلامی در کشور ایران هم‌اکنون طلاب در سطوح مختلف در حال تحصیل هستند و تربیت نسل‌های متمادی از عالمان دینی متبحر به علوم و فنون مختلف بازوی پرتوانی برای امت اسلامی تشکیل داده است.

جمشیدی ابراز کرد: در حوزه‌های علمیه سراسر کشور، طلاب در یک سطح مقدماتی و سه سطح پیشرفته علوم دینی را فرا می‌گیرند.

وی گفت: یکی از برکات انقلاب اسلامی حضور پررنگ بانوان در عرصه فراگیری علوم دینی است که تا پیش از آن امکان آن به این گستردگی فراهم نبود.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از ۳۴۰ حوزه علمیه خواهران در کشور مشغول فعالیت دینی است که بیش از ۶۰ هزار طلبه از داخل و خارج از کشور در این مراکز تحصیل می‌کنند.

وی در پایان عنوان داشت: به همین تعداد نیز بانو فارغ‌التحصیل از مدارس دینی در سطح کشور داریم که نقش موثری در تزریق روحیه دینی به جامعه ایران ایفا می‌کنند.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcf.1djiw6dtvgiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما