يکشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۰۱
کد مطلب : 45971
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله نوری ‏همدانی:

حکومت آل‏ خلیفه به زودی فرو می‌پاشد

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید با اشاره به جنایات حکومت آل‏ خلیفه در بحرین گفت: حکومت‏‌های دیگری نیز شبیه آل‏‌خلیفه در سرزمین‏‌های دیگر حکومت می‏‌کنند که این‏ها همگی ساخته و پرداخته آمریکا هستند و البته به زودی فروخواهند پاشید.
حکومت آل‏ خلیفه به زودی فرو می‌پاشد
به گزارش قم نیوز،  آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با جمعی از طلاب غیر ایرانی با اشاره به فضایل گام نهادن در راه طلبگی اظهار کرد: طلاب باید همواره خداوند را شاکر باشند که به آن‌ها توفیق داده تا در راه فراگیری علوم اسلامی گام بردارند.

وی افزود: هیچ شغلی با فضیلت‌‌تر از طلبگی که به فراگیری دین اسلام و فرهنگ اهل‌بیت(ع) می‌پردازد، نیست.

این مرجع تقلید بیان کرد: فرشته‌ها بال‌های خود را زیر قدم‌های کسانی که در راه علم گام برمی‌دارند می‌گسترانند چرا که خداوند طالبان علم را دوست دارد.

آیت‌الله نوری ‌همدانی ادامه داد: قرآن کریم طالبان علم را در صف جهادگران برشمرده و گفته است که کسانی که برای کسب علم سرزمین‌ خود را ترک می‌کنند و به سرزمینی دیگر وارد می‌شوند همانند کسانی هستند که به صورت فردی یا گروهی برای جهاد در راه خداوند گام بر‌می‌دارند.

وی با بیان اینکه بر اساس قرآن کافران، منافقان و صهیونیست‌ها در صف دشمنان اسلام قرار دارند افزود: در برابر دشمنان اسلام باید احتیاط و ایستادگی کرد و کوتاه آمدن در برابر آن‌ها صحیح نیست.

این مرجع تقلید تفقه در دین اسلام را کار دشواری دانست و عنوان کرد: با داشتن اخلاص، علم‌آموزی آسان می‌شود و علم برکت می‌یابد.

آیت‌الله نوری‌ همدانی ادامه داد: همت بلند نیز انسان را در راستای کسب علم یاری می‌کند، از ابتدای گام‌نهادن در راه علم‌آموزی باید محکم و با همت گام برداشت.

وی جدیت، کوشش و نظم را از دیگر اصول لازم در راستای علم‌آموزی برشمرد و گفت: نظم در تمام امور جاری جامعه مورد نیاز است، کسی که نظم داشته باشد موفق می‌شود ولی کسی که برای برنامه‌هایش نظم نداشته باشد به موفقیت نخواهد رسید.

این مرجع تقلید با اشاره به اهمیت شناخت ادبیات در راستای اثرگذار واقع شدن بیان کرد: برای راهنما بودن باید بیان و قلم خوبی داشت و داشتن بیان و قلم خوب در گرو شناخت ادبیات است.

آیت‌الله نوری‌ همدانی افزود: اخلاق عنصر مهمی در دین اسلام و در راه تأثیرگذاری است، دستورات اسلام همواره مسلمانان را به داشتن اخلاق نیکو و دوری از صفات نامطلوب سفارش کرده است.

وی باور قلبی، باور اعتقادی و معارف عبادی را سه عنصر مهم دیگر در دین اسلام برشمرد و گفت: باور قلبی در درجه نخست موجب کشف حقایق می‌شود و به کمک آن می‌توان شبهات را برطرف کرد. باور‌های اعتقادی و معارف عبادی نیز در درجه بعد قرار دارند و نیازمند توجه هستند.

این مرجع تقلید معارف اقتصادی اسلامی، مدنی، فرهنگی و سیاسی را از دیگر عناصر مهم دین اسلام دانست و اضافه کرد: به‌واسطه کسب معارف فرهنگی می‌توان به شناخت ضرورت علوم مختلف و فراگیری آن‌ها پی‌برد.

آیت‌الله نوری‌ همدانی با بیان اینکه ملت‌ها نباید زیر سیطره استکبار قرار گیرند عنوان کرد: در بحرین آل‌خلیفه حکومت می‌کند، حکومت‌های دیگری نیز شبیه آل‌خلیفه در سرزمین‌های دیگر حکومت می‌کنند که این‌ها همه ساخته و پرداخته آمریکا هستند.

وی ادامه داد: مردم حکومت‌های مستکبر را نمی‌خواهند و حاکمان حکومت های مستکبر از ترس فروپاشی به سران استکبار جهانی پناه برده‌اند و البته به زودی فروخواهند پاشید چرا که قرآن وعده داده است که ظلم دوام نخواهد داشت.

این مرجع تقلید خطاب به طلاب حاضر در جلسه گفت: باید سیاست‌های اسلامی را برای مردم سرزمین خود تبیین کنید تا منتشر شود، یکی از ‌ویژگی‌های نظام اسلامی داشتن مدیری شجاع، مدبر، مؤمن و سیاستمدار همانند آیت‌الله خامنه‌ای است.

آیت‌الله نوری‌ همدانی تصریح کرد: طلاب باید با شناخت معارف و حقایق دینی به شبهاتی که دشمنان اسلام به جامعه تزریق می‌کنند پاسخ دهند و اسلام ناب محمدی را به جهانیان معرفی کنند.

وی اضافه کرد: تهجد، شب ‌زنده‌داری و خواندن نماز شب جزء جدایی ناپذیر آداب طلبگی است که طلاب باید به آن اهتمام داشته باشند.

این مرجع تقلید شناخت زمان را موردی مهم در شناخت وظیفه عنوان کرد و افزود: طلاب باید زمان خود را بشناسند تا بتوانند با تهاجم‌های نرم دشمنان مقابله کنند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcfy1dj.w6dteagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما