يکشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۳۰
کد مطلب : 45972
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
آیت‌الله‌ شبیری زنجانی:

مساجد از سیاست‌زدگی دور نگه داشته شود

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید بر ضرورت دور نگه داشتن مساجد از سیاست زدگی تاکید کرد و گفت: اگر مساجد به وظایف اصلی خود عمل کنند برای حکومت هم بهتر است.
مساجد از سیاست‌زدگی دور نگه داشته شود
به گزارش قم نیور، آیت‌الله سیدموسی شبیری زنجانی در دیدار حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور جدا نبودن دین از سیاست را امری «روشن» خواند و افزود: اما اینکه مساجد، زیاد سیاسی بشوند هم به ضرر حکومت است و هم موجب تضعیف دین می‌شود. اگر مساجد به وظایف اولیه و اساسی خود عمل کنند برای حکومت هم بهتر است.

وی تصریح کرد: برخی از آقایان فکر می‌کنند اگر زیاد وارد مباحث سیاسی شوند، بهتر می‌توانند جایگاه روحانیت و یا پایگاه مسجد را حفظ کنند، در صورتی که ما معتقدیم زیاد سیاسی شدن و بروز برخی اختلاف نظرات که اجتناب‌ناپذیر است، برای جایگاه روحانیت و مسجد مشکل ایجاد می‌کند و موجب تضعیف دینداری می‌شود.

این مرجع تقلید بر ضرورت نگاه تخصصی به مسأله سیاست تأکید کرد و افزود: کسانی که در این زمینه تخصصی ندارند بهتر است وارد مسائل سیاسی نشوند. اگر کسی تخصص دارد، در مسائل کلی نظریه بدهد مشکلی ایجاد نمی‌کند، اما اگر تخصصی در علم سیاست ندارد و هر چه به زبانش می آید بدون مطالعه بیان کند، ایجاد مشکل می‌کند.

آیت الله شبیری زنجانی خاطرنشان کرد: این حکومت به نام دین و منتسب به دین تشکیل شده است و حفظ آن از فرائض است، منتهی باید دید چه چیزی به بقای حکومت بیشتر کمک می‌کند؟ رضایت مردم در درجه اول اموری است که می‌تواند به بقای یک حکومت کمک کند و همه ما باید در این مسیر تلاش کنیم.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcgxy9t.ak9nu4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما

شکر خدا هنوز در کشور یک مسلمان پیدا میشود تا از قداست مساجد دفاع بکند