يکشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۰۰
کد مطلب : 45977
منبع : خبرگزاری فارس

يادواره شهداي مدافع حرم قم برگزار مي‌شود

قم نيوز : قم نیوز: رئيس ستاد يادواره شهداي مدافع حرم استان قم از برگزاري يادواره شهداي مدافع حرم با عنوان مدافعان كريمه، مدافعان عقيله در روز 13 بهمن خبر داد.
يادواره شهداي مدافع حرم قم برگزار مي‌شود
به گزارش قم نیوز، رستمعلی رفیعی ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با بیان اینکه قم به عنوان خاستگاه تفکر انقلابی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، اظهار کرد: باید به این نکته توجه داشت که در تجلیل از شهدا به دنبال فرد نمی‌رویم و احساسی عمل نمی‌کنیم.

وی با اشاره به اهمیت فداکاری‌های شهدای مدافع حرم،‌ گفت:‌ شهیدان مدافع حرم حقیقت‌هایی که می‌رفت در فهم نادرست تاریخ به فراموشی سپرده شوند، آنها را احیا کردند.

جانشین فرمانده لشکر 17 علی بن ابیطالب به نامه رهبری به جوانان اروپایی اشاره کرد و افزود: ایشان به جوانان اروپایی فرمودند، اسلام را بدون واسطه دریافت کنید، اسلام این نیست که جریان تکفیری،‌ النصره و داعش در غرب آسیا دنبال می‌کنند، بلکه اسلام حقیقی اسلام شهیدان مدافع حرم است.

وی خاطرنشان کرد:‌ شهدای مدافع حرم این حقیقت را با خون خود از بین انبوه تبلیغات عظیم به بیرون کشیدند تا به نسل‌های بعدی منتقل شود و این شهیدان را باید با اهدافشان به دنیا معرفی کنیم.

رفیعی با بیان اینکه اهداف یادواره شهدا که در دستور کار است، با آرمان انقلاب همخوان است، گفت: این یادواره دارای عنوان مجاوران کریمه اهل بیت، مدافعان عقیله است، بنابراین شناساندن چهره شهر کریمه اهل بیت در این یادواره پیگیری می‌شود.

وی یادآور شد: تجلیل و تکریم شهدا و خانواده‌های آنها و تقویت و معرفی مبانی جبهه مقاومت از دیگر اهداف این یادواره است، بنابراین در این یادواره دنبال تبیین حضور در جبهه مقاومت از طریق مبانی انقلاب اسلامی هستیم.

رئیس ستاد یادواره شهدای مدافع حرم استان قم با اشاره به مبانی انقلاب گفت: اسلام، استکبارستیزی، حفظ استقلال از مبانی انقلاب است، که مورد تعرض دشمنان است که باید در این زمینه اقدامات لازم انجام شود.

وی خاطرنشان کرد:‌ حفظ کرامت انسانی از دیگر آرمان‌های انقلاب است، امروز انسان مورد تعرض قرار گرفته و حق حیات از او گرفته شده است.

رفیعی از برگزاری یادواره شهدای مدافع حرم استان قم با عنوان مدافعان کریمه مدافعان عقیله در روز 13 بهمن همزمان با سالگرد شهدای عملیات شکست حصر شهرک‌های نبل و الزهرا خبر داد و افزود: این یادواره پس از نماز معرف و عشا در مجتمع فرهنگی امام خمینی واقع در گلزار شهدای علی بن جعفر با سخنرانی سردار آبنوش، معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه خاتم الانبیا و مداحی سیدرضا نریمانی برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد:‌ دیدار خانواده شهدای زیبنیون و فاطمیون و هیأت‌های مذهبی استان قم با علما و مراجع از برنامه‌های این یادواره است. تهیه ویژه‌نامه با عنوان مجاورین کریمه و مدافعان عقیله از دیگر فعالیت‌های انجام شده ویژه یادواره است.

رئیس ستاد یادواره شهدای مدافع حرم استان قم عنوان کرد:‌ همچنین صبح روز پنجشنبه 14 بهمن غبارروبی از مزار شهدای فاطمیون و زینبیون در بهشت معصومه صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به آمار شهدای مدافع حرم متعلق به قم، گفت: 18 نفر ایرانی‌، 119 نفر شهید افغانستانی و 136 نفر پاکستانی در قم به خاک سپرده شده‌اند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcbz9ba.rhbszpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما