پنجشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۰:۰۰
کد مطلب : 46080

بزرگترین انفجار آسمانی تاریخ در سال 2022

قم نيوز : قم نیوز: زاویه حرکت دو ستاره‌ای که در نزدیکی صورت فلکی Cygnus قرار دارند به‌گونه‌ای است که سال 2022 با یکدیگر برخورد می‌کنند تا یکی از بزرگترین انفجارهای آسمانی در تاریخ رخ دهد.
بزرگترین انفجار آسمانی تاریخ در سال 2022
به گزارش قم نیوز، پنج سال بعد شاهد انفجار بزرگی خواهید بود که ۱۷۰۰ سال قبل مشابه آن رخ داده بود و دانشمندان پیش‌بینی می‌کنند یکی از بزرگترین انفجار‌های آسمانی در تاریخ خواهد بود.

پروفسور «لاری مولنار» از بزرگترین ستاره‌شناسان دانشگاه میشیگان طی چند سال گذشته مطالعات دقیقی را روی یک شیئ آسمانی عجیب انجام داد که در نزدیکی صورت فلکی Cygnus قرار گرفته است. این شیئ آسمانی KIC ۹۸۳۲۲۲۷ نام دارد.

شیئ مذکور حدود یک دهه قبل شناسایی شد و دانشنمندان به تازگی دریافتند این شیئ نوعی ستاره دوگانه است که با تعریف علمی می‌توان از آن به عنوان دو ستاره متصل یاد کرد که در مدار یکدیگر حرکت می‌کنند و به گونه‌ای به یکدیگر چسبیده‌اند که جو میان آنها فضا را شبیه به یک ستاره نمایش می‌دهد.


«دانیل نورد» از دانشمندان دانشگاه میشیگان این کشف را انجام داد و در دویست‌ونودونهمین نشست سالانه «علوم ستاره‌شناسی آمریکا» اعلام کرد این دو ستاره در پایان عمر خود به سر می‌برند و سال ۲۰۲۲ میلادی با یکدیگر برخورد می‌کنند.

دانشمندان با بررسی زاویه چرخش ستاره‌های مذکور به این نتیجه رسیدند که ستاره‌ها در حال نزدیک‌ شدن به یکدیگر هستند و حرکت آنها به گونه‌ای است که سال ۲۰۲۲ با یکدیگر برخورد می‌کنند تا یکی از بزرگترین انفجارهای آسمانی صورت گیرد و ساکنان کره زمین هم بتوانند شاهد این انفجار باشند. پیش از این انفجاری با این وسعت در اعماق آسمان حدود ۱۷۰۰ سال قبل رخ داده بود.

انتهای پیام/ ۱۳۶
https://qomnews.ir/vdchvvnk.23n-6dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما