دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۰۰
کد مطلب : 46221
با حضور استاندار قم صورت گرفت:

افتتاح 28 پروژه آموزشي و پرورشي در استان

قم نيوز : قم نیوز: 28 پروژه آموزشي و پرورشي استان به مناسبت ايام دهه فجر با حضور استاندار قم افتتاح شد.
افتتاح 28 پروژه آموزشي و پرورشي در استان
به گزارش قم نیوز، مراسم افتتاح ۲۸ پروژه آموزشی و پرورشی ظهر امروز با حضور استاندار و جمعی از مسؤولان اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم به صورت همزمان در دو مدرسه شهید نصیری و شهید شفیعی استان برگزار شد.

محسن پورگلیان مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم با اشاره به ویژگی‌های ۲۸ پروژه افتتاحی در دهه فجر امسال گفت: اعتباری بالغ بر ۲۷ میلیارد تومان برای این پروژه‌ها در نظر گرفته شده بود، که از محل اعتبارات سفر رهبری، اعتبارات ملی مقاوم‌سازی و مشارکت‌های مردمی و خیری و بنیاد برکت تأمین شده است.

وی با بیان اینکه ۱۱ پروژه احداثی، ۱۶ پروژه مقاوم‌سازی و یک پروژه استانداردسازی است گفت: این پروژه‌ها با زیربنای ۷۱ هزار و ۳۹۶ متر مربع و ۴۹۷ کلاس درس احداث و برای بهره‌برداری تحویل داده شد.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم خاطرنشان کرد: از این تعداد پروژه ۳۱۴ کلاس درس از نظر سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی استاندارد‌سازی شده است.

وی با بیان اینکه چهار پروژه از محل اعتبارات سفر رهبری در سال ۸۹ به استان قم اختصاص داده شده است، گفت: این پروژه‌ها دارای زیربنای کل ۸ هزار و ۲۵۰ مترمربع و ۳۰ کلاس درس است که سه مدرسه و یک استخر شنا را شامل می‌شود.

پورگلیان خاطرنشان کرد: ۶ پروژه در قالب پنج مدرسه و یک نمازخانه از سوی مشارکت‌های مردمی و خیرین مدرسه‌ساز تأمین اعتبار شده که دارای ۷ هزار و ۵۴۸ مترمربع زیربنا و ۴۵ کلاس درس است.

وی با بیان اینکه مدارسی که در سال ۶۵ تا ۷۶ احداث شده‌‌اند در حوزه مقاوم‌سازی قرار می‌گیرند گفت: اگر بتوان مدرسه‌ای را با ۳۰ درصد هزینه ساخت به بهره‌برداری مجدد رسانید در حوزه مقاوم‌سازی مدارس قرار می‌گیرند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم با اشاره به مقاوم‌سازی ۱۵ پروژه از محل بودجه ملی مقاوم‌سازی گفت: این پروژه‌ها دارای زیربنای بالغ بر ۸ هزار و ۹۱۵ مترمربع و ۱۰۲ کلاس درس است که در برابر حوادث احتمالی مانند زلزله مقاوم شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: از دیگر پروژه‌های افتتاح شده به مناسبت دهه فجر می‌توان به پروژه مدرسه ابتدایی با ۶ کلاس درس در روستای کوه سفید اشاره کرد که بودجه آن از محل بودجه‌های بنیاد برکت تأمین شده است و تجهیز ۳۱۴ کلاس درس با زیر بنای بالغ بر ۴۶ هزار مترمربع به وسائل سرمایشی و گرمایشی استاندارد صورت گرفته است.

پورگلیان با اشاره به اولویت‌دهی به مناطق محروم در احداث پروژه‌ها گفت:‌ به همین منظور مقاوم‌سازی و احداث ۲۵ پروژه در مناطق روستایی و محروم انجام شده است.

انتهای پیام / ۱۳۶
https://qomnews.ir/vdcezw8e.jh8pwi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما