کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پهپادها آماده حمل مسافر می‌شوند / آزمایش تاکسی هوایی در چین

21 بهمن 1395 ساعت 20:00

قم نیوز: یک شرکت چینی به تازگی اعلام کرده که آماده است تا پهپادهای غول پیکر با توانایی حمل هوایی و جابه جایی مسافران را راه اندازی کند.


به گزارش قم نیوز، Ehang ۱۸۴ نام پهپاد تازه طراحی شده توسط یک شرکت چینی است که در حال حاضر قادر به جابه جایی افراد از مسیرهای هوایی می‌باشد.

شرکت سازنده چینی این پهپاد مدرن اعلام کرده است این پهپاد در مراحل آزمایشی به سر می‌برد و تا کنون از میان ۲۰۰ پرواز آزمایشی که پهپاد حمل مسافر داشته است، هیچ گونه تصادف و یا سقوطی گزارش نشده است. براساس این گزارش انتظار می‌رود بزودی این پهپاد حمل مسافر فعالیت خود را برای حمل مسافر در برخی مناطق محدود چین از سر گیرد.

گفته شده پهپاد مسافربری ساخته شده در چین در حال حاضر قادر است یک مسافر را با حداکثر وزن ۱۰۰ کیلوگرم و تا راتفاع ۳۵۰۰ متری و تا مسافت ۶۵ کیلومتر با یکبار شارژ برقی جابه جا کند. وزن اصلی پهپاد یک نفره نیز در حال حاضر ۲۰۰ کیلوگرم عنوان شده است.

این پهپاد در تمام طول مسیر پرواز خود، از طریق مرکز کنترل هدایت می‌شود و سرنشین آن هیچ نقشی در به پرواز درآوردن و هدایت آن در طول مسیر ندارد. با این حال سرنشین در طول مسیر پرواز می‌تواند با مرکز کنترل تماس برقرار کند.

شرکت چینی سارنده این پهپاد در عین حال اعلام کرده وسیله ساخته شده در برابر جریانات هوایی و طوفان توانایی مقاومت و ادامه مسیر را خواهد داشت و شرایط معمولی آب و هوایی یا طوفان‌های فصلی، مانع خاصی برای پرواز و طی مسیر این پهپاد نخواهد بود.

سازندگان این پهپاد حمل مسافر امیدوارند تا پایان سال جاری میلادی و اتمام همه آزمایشات لازم بر روی آن بتوانند تولید انبوه محصول خود را حداقل در مناطقی تعیین شده در چین به فروش رسانند. اگرچه یکی از مدیران شرکت سازنده این نوع پهپاد گفته است که آن‌ها امیدوارند بازار فروش اصلی این نمونه از پهپاد‌ها اتحادیه اروپا و ایالت متحده آمریکا برای استفاده به عنوان تاکسی هوایی باشد.

موفقیت‌آمیز بودن و تولید انبوه این نمونه از پهپاد‌ها در عمل به آغاز عصر جدیدی از حمل و نقل‌های درون شهری و حتی در مراحل آتی با توسعه و پیشرفت سری‌های جدیدتر آن، به تحول در مسافرت‌های کوتاه بین شهری منجر خواهد شد. مزیت این پهپادها در مقایسه با هواپیما و یا بالگرد شخصی، سهولت به پرواز درآمدن و یا فرود آن بدون نیاز به باند فرودگاهی مانند هواپیما یا محوطه باز وسیع مانند هلی کوپتر می‌باشد.

در عین‌ حال بسیاری معتقدند در صورت آغاز عصر استفاده از پهپادهای مسافربری و رواج تاکسی‌های هوایی، بسیاری از کشورها نیازمند بازتعریف حقوق هوایی و همچنین ایجاد سازوکاری برای تعیین قوانین مربوط به مالکیت هوایی در شهرها و مناطق مسکونی خواهند بود. مسئله‌ای که در عین حالی که ساده به نظر می‌رسد، اما در بلندمدت می‌تواند به عنوان یکی از موانع اصلی فراگیر شدن تاکسی‌های هوایی به شمار رود.

تا کنون بیشتر استفاده از پهپادها در برنامه‌های نظامی که شامل جاسوسی، حملات انتحاری، حمله موشکی و بمباران می‌شود، بوده است و رواج پهپادهای مسافربری نسلی جدید از این نوع اختراع انسانی خواهد بود.

پهپادها همچنین در برنامه‌های غیرنظامی مانند عملیات امداد و نجات، خاموش کردن آتش‌سوزی‌ها در جایی که پرواز برای خلبان خطر دارد، کنترل پلیس در ناآرامی‌ها و اغتشاشات، مرزبانی و شناسایی بیشتر حوادث غیرمترقبه طبیعی استفاده می‌شوند. از مصارف غیرنظامی پهپادها نیز می‌توان به عنوان نمونه به حادثه فوکوشیمای ژاپن که از پهپادها برای بررسی آسیب‌های وارده به این نیروگاه استفاده شد اشاره نمود.

بیشترین سرمایه‌گذاری در جهان در زمینه ساخت و تجهیز پهپادها را وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا انجام داده‌است؛ به طوری که بین سال‌های ۱۹۹۰ تا۱۹۹۵ حدود ۳ میلیارد دلار هزینه برای طراحی ساخت و تجهیز پهپادها هزینه کرده‌است. حادثه ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ باعث شد تا دولت آمریکا بودجه بیشتری را به طراحی و ساخت و تجهیز پهپادها اختصاص دهد

انتهای پیام / ۱۳۶


کد مطلب: 46267

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/46267/پهپادها-آماده-حمل-مسافر-می-شوند-آزمایش-تاکسی-هوایی-چین

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir