شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۰۰
کد مطلب : 46287
منبع : خبرگزاری فارس
اعضای بدن یک شهروند قمی اهدا شد:

در هجدهمین مورد مرگ مغزی اعزامی از قم، در سال جاری، اعضای بدن یک آقای 44 ساله اهدا شد.

در هجدهمین مورد مرگ مغزی اعزامی از قم، در سال جاری، اعضای بدن یک آقای 44 ساله اهدا شد.
به گزارش قم نیوز، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، ولی‌الله صمدی مسوول شناسایی و فراهم آوری اعضا پیوندی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: هجدهمین مورد اهدای عضو از استان قم در سال جاری مربوط به یک جوان ۴۴ ساله بود که به بیمارستان دکتر شریعتی تهران اعزام شد.

وی افزود: این فرد به علت سکته و خونریزی مغزی دچار مرگ شده بود که با رضایت پدر و خانواده ایشان اعضای بدنش به همنوعان اهدا شد.

مسوول شناسایی و فراهم آوری اعضا پیوندی دانشگاه علوم پزشکی قم بیان داشت: این بیمار در بیمارستان شهید بهشتی قم بستری بود که پزشکان و پرستاران تمام تلاش خود را برای سلامت این بیمار انجام دادند.

صمدی گفت: پس از رضایت خانواده ایشان و هماهنگی‌های انجام شده، این جوان از بیمارستان شهید بهشتی قم به بیمارستان دکتر شریعتی تهران اعزام تا با اهدای اعضای خود پدر یا مادر و یا فرزند خانواده‌ای را از مرگ و معلولیت نجات دهد.

وی با بیان اینکه امکان برگشت به زندگی دوباره برای بیمار مغزی وجود ندارد گفت: متاسفانه به دلیل بی اطلاعی خانواده‌ها علی رغم تعداد زیاد بیمار مرگ مغزی در قم متاسفانه این بیماران فوت می‌کنند و به مرحله اهدا عضو و پیوند اعضا نمی‌رسند.

انتهای پیام / ۱۳۶
https://qomnews.ir/vdcgux9t.ak9374prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما