يکشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۰۰
کد مطلب : 46297
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم:

فعالیت مسافربرهای شخصی بر درآمد تاکسی داران تأثیر گذاشته است

قم نيوز : قم نیوز: رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم با تاکید بر اینکه حمل مسافر از سوی خودروهای شخصی برای تاکسی‌داران مشکل ساز شده است گفت: متاسفانه تعداد زیادی خودروی شخصی در شهر اقدام به حمل و نقل مسافر می‌کنند که بر بخش عمده درآمد تاکسی دارها را تأثیر گذاشته و مشکل ساز شده است.
فعالیت مسافربرهای شخصی بر درآمد تاکسی داران تأثیر گذاشته است
به گزارش قم نیوز، عباس ذاکریان شب در دویست و نوزدهمین جلسه شورای اسلامی شهر قم که به ریاست ولی‌الله بیاتی و با حضور سیدمرتضی سقائیان‌نژاد شهرداری قم در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد، با اشاره به لایحه افزایش نرخ پارکومتر اظهار کرد: آخرین مصوبه مربوط به نرخ پارکومتر مربوط به ۱۵ اردیبهشت ۹۲ است و از این سال افزایش نرخ نداشتیم.

وی ادامه داد: نرخ مصوب سال ۹۲ برای خارج از محدوده طرح ترافیک ساعت اول ۳۷۵ تومان و ساعت دوم به بعد هر ساعت ۵۰۰ تومان و داخل محدوده طرح ترافیک برای ساعت اول ۵۰۰ تومان و ساعت دوم به بعد ۶۲۵ تومان بوده است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم بیان کرد: نرخ پیشنهادی شهرداری برای سال آینده برای نیم ساعت اول رایگان، برای خارج از محدوده طرح ترافیک در ساعت اول ۵۰۰ تومان و در ساعت دوم ۷۰۰ تومان و بعد از ساعت دوم هر ساعت هزار تومان در کمیسیون خدمات شهری تصویب شده است.

وی گفت: در این مصوبه تبصره‌ای هم گذاشته شد که هر سال تا ۱۰ درصد با تصویب هیات مدیره سازمان افزایش داده شود و بیش از آن طی لایحه‌ای به شورا آورده شود.

ذاکریان در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه حمل مسافر از سوی خودروهای شخصی برای تاکسی‌داران مشکل ساز شده است افزود: متاسفانه تعداد زیادی خودروی شخصی در شهر اقدام به حمل و نقل مسافر می‌کنند که بر بخش عمده درآمد تاکسی دارها را تأثیر گذاشته و مشکل ساز شده است.

سخنگوی شورای شهر قم با تاکید بر اینکه اقدامات مختلف برای محدودیت سازی برای مسافربرهای شخصی نتیجه نداشته است گفت: بیش از اینکه افزایش ناوگان تاکسیرانی مشکل ساز شده باشد افزایش روزانه مسافربرهای شخصی مشکل ساز شده که این مساله هم به دلیل مشکلات اقتصادی جامعه و نبود شغل است که هرکسی پس از بیکاری به مسافرکشی روی می‌آورد.

وی ضمن دفاع از بازنگری در نرخ تاکسی‌ها بیان کرد: زمانی به تاکسی یارانه‌های زیادی داده می‌شد اما امروز تاکسی داران سرمایه گذاری کرده‌اند و هیچ یارانه ای هم نمی‌گیرند و به همین خاطر سالیانه اعمال نرخ جدید صورت می‌گیرد تا بازگشت سرمایه مطلوب داشته باشند.

ذاکریان با اشاره به حادثه مترو، با تاکید بر اینکه در پروژه‌های شهری رعایت مسائل ایمنی ابلاغ و در بررسی آن سخت گیری شود گفت: اجازه ندهیم این حادثه تکرار شود.

وی با اشاره به تلفاتی که بر اثر تصادفات در شهر شکل می‌گیرد خاطرنشان کرد: در این حادثه ما دو مورد تلفات داشتیم و اینقدر شهر درگیر شد در حالی که بیش از ۸۰ کشته تصادف موتورسیکلت داریم و کسی دقت ندارد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم بیان کرد: نیاز است افکار عمومی نسبت به حوادث و تصادفات و خطرات موتورسیکلت‌ها نیز حساسیت بیشتری از خود نشان دهند تا شاهد مشکلات متعدد در روز برای مردم نباشیم.

انتهای پیام / ۱۳۶
https://qomnews.ir/vdchqink.23n-wdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما