چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب : 46337
منبع : خبرگزاری فارس
آيت‌الله نوري همداني مطرح كرد:

چاره‌انديشي براي حل مشکل اشتغال و ازدواج جوانان

قم نيوز : قم نیوز: يكي از مراجع تقليد گفت: براي جلب جوانان بايد فكر كرد زیرا آنها علاوه بر تحصيلات سواد به سرمايه زندگي، ازدواج و اشتغال نياز دارند كه بايد براي آنها فراهم كرد.
چاره‌انديشي براي حل مشکل اشتغال و ازدواج جوانان
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله حسین نوری همدانی عصر امروز در دیدار جمعی از فرماندهان سپاه یزد و مدیران حراست شهرداری مناطق تهران اظهار کرد: جریان دهه فجر ارزش‌های اسلامی را منعکس می‌کند و پیشرفت شما را نشان می‌دهد این جریان در برابر چشمانی که به ایران نگاه می‌کند با شکوه و صلابت سپری شد.

وی خاطرنشان کرد: درس‌ها نباید به ایام دهه فجر منحصر باشد ظالمان، جباران و ستمگران که دارای قدرت فراوان بودند سعی کردند ملت‌ها را از جنبه‌های مختلف زیر سیطره خود نگه دارند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه شما باید درس بگیرید و در برابر جباران بیداری و هوشیاری خود را حفظ کنید گفت: تمام ستمگران و جباران امروز مانند آمریکا، آلمان، انگلستان، فرانسه و صهیونیست‌ها با یکدیگر در دشمنی با مسلمانان همدست هستند البته سرانجام سقوط می‌کنند.

وی با اشاره به جریان پلاسکو گفت: شما در این جریان بیش از مسؤولیت خود عمل کردید بنابراین خدمت شما مهم است، کسانی که در این حادثه زحمت متحمل شدند خداوند برای آنها اجر و پاداش تعیین می‌کند ما نیز از آنها تقدیر و تشکر می‌کنیم.

آیت‌الله نوری همدانی عنوان کرد: هر انسانی سه مسؤولیت دارد؛ ابتدا باید خود را در این دنیا بسازد زیرا این دنیا مکان تکامل است. خداوند نیز با فرستادن کتاب‌های آسمانی افراد را به تکامل می‌رساند.

وی با بیان اینکه علم با عقل تفاوت دارد یادآور شد: ممکن است فردی دانش کسب کرده باشد ولی توان تشخیص حق از باطل را نداشته باشد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه هر انسانی در برابر اجتماع مسؤول است گفت: اطلاع از وضعیت مسلمانان جهان مانند عراق، سوریه، یمن، بحرین و پاکستان لازم است؛ نباید در برابر چنین جریانی بی‌تفاوت و ساکت باشیم بلکه باید به اندازه توان به آنها خدمت کنیم.

وی عنوان کرد: مردم بحرین،‌ یمن و عراق چشمشان به دست شما است زیرا ایران نظام ولایی قدرتمند، بیدار و هوشیار دارد بنابراین باید به اندازه توان به فکر آنها باشیم.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه شغل انسان مسؤولیت‌آفرین است گفت: شغل تنها وسیله کسب روزی انسان نیست بلکه امانتی است که خدا برای شما قرار داده و اگر بر این اساس عمل کنید امانتداری کرده اید.

وی با بیان اینکه باید ثمرات، برکات و آسیب‌هایی که انقلاب را به خطر می‌اندازد بشناسیم خاطرنشان کرد: انقلاب از سه رکن مردم، ولایت فقیه و اسلام ناب تشکیل شده و امام خمینی(ره) مردم را بیدار و هوشیار کردند و تحولی بزرگ در جهان به وجود آوردند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه کسانی که در راه اسلام به شهادت رسیدند دارای بالاترین مقام هستند گفت: اکنون در ایران میلیون‌ها انسان شهادت‌طلب وجود دارد و در هیچ مملکتی ارتباط رئیس مملکت با مردم به این اندازه نیست؛ رهبری نسبت به مردم کمال محبت را دارند و مردم نیز نسبت به ایشان محبت دارند.

آیت‌الله نوری همدانی یادآور شد: اگر می‌خواهید جوانان را به مسجد و مجامع جلب کنید باید سعی کنید به جوانان خدمت کرده و مشکلات آنها را برطرف کنید. ثمره انقلاب این است که رفاه برای آنها فراهم شود باید در نظر داشت ظلم، جهل و فقر سد زندگی انسان است.

وی با اشاره به اهمیت رعایت عدالت گفت: عدالت به معنای مراعات حقوق است و در رساله حقوق امام سجاد(ع) تمام حقوق زندگی ذکر شده و طلب علم و عدل وظیفه است.

این مرجع تقلید تصریح کرد: برای جلب جوانان باید فکر کرد و آنها علاوه بر تحصیلات سواد، به سرمایه زندگی، ازدواج و اشتغال نیاز دارند که باید برای آنها فراهم کرد.

وی با اشاره به اینکه مردم همیشه در صحنه هستند و هر اقدامی در مسیر حفظ نظام از مردم خواسته شده انجام دادند خاطرنشان کرد: حمایت و پشتیبانی ولایت فقیه از اصول انقلاب است که باید همواره به آن عمل شود.

آیت‌الله نوری همدانی عنوان کرد: آیت‌الله خامنه‌ای توانستند این انقلاب را پس از امام خمینی(ره) به همان ترتیب اداره کنند و قوی‌تر در صحنه نگاه دارند و این انقلاب زمینه‌ساز ظهور امام زمان(عج) است.

انتهای پیام / ۱۳۶
https://qomnews.ir/vdccm1q0.2bqe18laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما