چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۰۰
کد مطلب : 46345
منبع : خبرگزاری فارس
معاون خدمات شهري و امور اجتماعي شهرداري قم مطرح کرد:

ارائه آموزش شهروندي به بيش از ۹ هزار واحد صنفي

قم نيوز : قم نیوز: معاون خدمات شهري و امور اجتماعي شهرداري قم گفت: آموزش چهره به چهره در ۹ هزار و ۲۵۰ واحد صنفي و آموزش دادن در ۲۲۴ مدرسه در سال جاري از اقدامات حوزه مديريت پسماند بوده است.
ارائه آموزش شهروندي به بيش از ۹ هزار واحد صنفي
به گزارش قم نیوز، به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سیدامیر سامع با اشاره به میزان تولید زباله در شهر قم، اظهار کرد: متاسفانه روز به روز شاهد افزایش تولید زباله در شهر هستیم که این مساله علاوه بر افزایش هزینه‌های شهرداری مشکلات زیست محیطی را نیز به دنبال دارد.

معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم با اشاره به افزایش حجم تولید زباله در شهر قم، بیان کرد: در سال ۹۳ معادل ۶۰۸ تن پسماند از شهر قم جمع شده که این عدد در سال گذشته به ۶۶۹ تن و امسال به ۷۲۲ تن رسید و این مسأله هزینه‌های بیشتری را به شهرداری قم تحمیل می‌کند.

سامع همچنین وضعیت جمع آوری زباله‌های عفونی و بیمارستانی در شهر را مورد توجه قرار داد، گفت: بیمارستان‌ها همکاری مناسبی با شهرداری دارند اما همچنان شرایط همکاری خوبی بین مطب‌ها برای جمع‌آوری زباله‌های عفونی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در روزهای آینده مناقصه ساخت یک کارخانه زباله‌سوز به ظرفیت ۵۰۰ تن زباله در شهر قم برگزار خواهد شد، تصریح کرد: با توجه به اعتبار ویژه‌ای که در بودجه سال‌ آینده در این بخش دیده شده در ماه‌های آینده شهر قم دچار تحولی در فرآیند دفن زباله می‌شود.

معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم به تقویت آموزش‌های شهروندی و گنجاندن آن‌ها در قراردادهای خدمات شهری اشاره کرد و افزود: آموزش چهره به چهره در ۹ هزار و ۲۵۰ واحد صنفی و آموزش دادن در ۲۲۴ مدرسه در سال جاری از دیگر اقدامات حوزه مدیریت پسماند بوده است.

انتهای پیام / ۱۳۶
https://qomnews.ir/vdcbsfba.rhb0apiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما