چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۰۰
کد مطلب : 46347
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله علوی گرگانی مطرح کرد:

قرآن و اهل‌بیت (ع) دو عنصر هدایت در جامعه

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید گفت: کتاب خدا و اهل‌بیت (ع) باید به عنوان الگوی راهبری همیشه در کنار هم باشند تا دچار گمراهی نشویم.
قرآن و اهل‌بیت (ع) دو عنصر هدایت در جامعه
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از طلاب حوزه شهید طباطبایی نژاد اصفهان اظهار کرد: حفظ قرآن در هر مرحله‌ای از زندگی بسیار خوب است تا جایی که پیامبر فرمود به کتاب خدا تمسک بجویید.

وی با بیان اینکه کتاب خدا و اهل‌بیت (ع) باید به عنوان الگوی راهبری همیشه در کنار هم باشند، تصریح کرد: اهل‌بیت (ع) همواره توصیه دارند با خواندن کتاب خدا نسبت به آن عمل کنید.

این مرجع تقلید با بیان اینکه پیامبر (ص) پیش از رحلت دو امانت قرآن و اهل‌بیت (ع) را بین مردم باقی گذاشت، عنوان کرد: اهل سنت نسبت به جدا سازی قرآن و اهل‌بیت (ع) اقدام کردند به همین دلیل شور و اشتیاقی که شیعیان به اهل‌بیت (ع) دارند در آنان وجود ندارد.

آیت‌الله علوی گرگانی با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) بر ضرورت کنار هم بودن قرآن و اهل‌بیت (ع) تأکید کرد و گفت: پیامبر اکرم (ص) فرمودند اگر قرآن و اهل‌بیت (ع) را کنار هم داشته باشید، هرگز گمراه نخواهید شد.

وی با بیان اینکه خواندن قرآن بسیار توصیه شده و لازم است جوانان در کنار خواندن قرآن به حفظ و عمل آن نیز اهتمام داشته باشند، تصریح کرد: روایت معتبری وجود دارد که در دوره آخرالزمان به صورتی قرآن با شبیه شعر خوانده می‌شود و صوت و لحنی در کار نیست به همین دلیل کسی گمان نمی‌برد که کتاب خدا خوانده می‌شود.

این مرجع تقلید با تأکید بر اینکه ما به اندازه وسعت ذهن خود قرآن را می‌شناسیم، عنوان کرد: هرچه در خانه خدا برویم و نسبت به آموختن مبانی و حکمت‌های قرآن اهتمام داشته باشیم ارزش دارد.

آیت‌الله علوی گرگانی با توصیه به طلاب جوان مبنی بر اینکه نسبت به درس خواندن جدیت داشته باشید، گفت: اگر کسی درس بخواند و به فضیلت و کمال دست یابد مایه افتخار اهل‌بیت (ع) است و در این راستا توصیه می‌شود دیگران را از علم خود با مطلع کنید.

وی با بیان اینکه مردم را نباید با قید زبان نسبت به امری هدایت کرد، گفت: کسی می‌تواند نسبت به امر کردن دیگران و هدایت آنان اقدام کند که خودش نیز نسبت به آن موضوع عمل کند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه برای یک طلبه پسندیده نیست که به مدارج علمی بالا دست یابد ولی از نظر معنویات درونش تهی باشد، خاطرنشان کرد: طلاب باید به عنوان الگوی جامعه باشند و با تهذیب نفس و بالا بردن سطح معنویاتشان برای جامعه حکم چراغ در ظلمت را داشته باشند.

انتهای پیام / ۱۳۶
https://qomnews.ir/vdcd5s0o.yt09o6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما