جمعه ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۰۰
کد مطلب : 46369
منبع : خبرگزاری فارس
آیت الله حسینی بوشهری:

مردم پاسخی قاطع به رئیس جمهور تازه‌کار آمریکا دادند/مسؤولان با خدمت از مردم قدردانی کنند

قم نيوز : قم نیوز: امام جمعه قم حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن را مورد توجه قرار داد و گفت: مردم در اوج تهدیدات رئیس جمهور تازه‌کار آمریکا، در صحنه حاضر شدند و حماسه‌ای بزرگ را رقم زدند.
مردم پاسخی قاطع به رئیس جمهور تازه‌کار آمریکا دادند/مسؤولان با خدمت از مردم قدردانی کنند
به گزارش قم نیوز، آیت الله سید‌هاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد، در ادامه مبحث خود در خصوص مراحل امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: یکی از مباحث مهم در امر به معروف و نهی از منکر زمینه سازی برای اجرای معروف و پرهیز از منکر در جامعه است.

وی با اشاره به اینکه اگر می‌خواهیم معروف در جامعه شکل گرفته و منکر در جامعه تحقق پیدا نکند نیاز به زمینه‌ها و پیش نیازهایی دارد، خاطرنشان کرد: اگر این پیش نیازها محقق شود ترویج معروف و پرهیز از منکر در جامعه تسهیل می شود.

امام جمعه قم با بیان اینکه تکالیف الهی سازنده و آگاهی بخش برای جامعه هستند، بیان کرد: همین تکالیف الهی با زحمت و مشقت توأم هستند.

وی با بیان اینکه برای نهادینه کردن معروف در جامعه ضروری است از شیوه آسان سازی در آموزه‌های دینی استفاده کنیم، افزود: ارشاد تدریجی از مسائل مهمی است که باید در ترویج معروف در جامعه به آن توجه شود.

آیت الله حسینی بوشهری خاطرنشان کرد: تشویق از دیگر راهکارهایی است که باید در امر به معروف و نهی از منکر به آن توجه شود.

وی برخوردهای حمایتی اعم از مادی و معنوی نسبت به آمران به معروف و ناهیان از منکر را ضروری دانست و تاکید کرد: شرایط جامعه ما به گونه است که باید حمایت‌های مادی و معنوی از آمران به معروف و ناهیان منکر صورت گیرد تا فضای جامعه ما به فضای دینی تبدیل شود.

حسینی‌بوشهری در ادامه با اشاره به اینکه مردم همواره حضوری حماسی در عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی داشته‌اند، خاطرنشان کرد: حضور هوشمندانه ملت تمام توطئه‌های دشمن را در مراحل مختلف از بین می‌برد و خنثی می‌کند.

امام جمعه قم حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: مردم در اوج تهدیدات رئیس جمهور تازه‌کار آمریکا، اینچنین در صحنه حاضر شدند و حضوری بسیار گسترده‌تر نسبت به سال‌های گذشته داشتند و حماسه‌ای بزرگ را رقم زدند.

وی با بیان اینکه حضور مردم در راهپیمایی دو پیام روشن داشت، افزود: رهبری فرمودند مردم خودشان جواب یاوه‌گویی‌ها را خواهند دادند و اینچنین شد؛ این حضور قیمت و ارزش دارد و اقدامی عبادی است.

حسینی بوشهری بیان کرد: مردم با این راهپیمایی به دوستان انقلاب نشان دادند که ملت ایران در مسیر پیشرفت و تمدن سازی با صلابت حرکت می‌کند. همچنین مردم با حضور خود به دنیا نشان داد که تهدیدها، توطئه‌ها و برنامه‌ریزی‌های دشمنان تاثیری در اراده ایشان ندارد.

وی با تاکید بر اینکه مردم پای انقلاب ایستاده‌اند و اگر از زمین و آسمان خون ببارد ملت در صحنه باقی می‌مانند، تاکید کرد: مردم به مسؤولان پیام دادند که با وجود مشکلات به صحنه می آیند چرا که با نظام و رهبری پیمان بسته‌اند. البته این حضور به این معنا نیست که از عملکرد مسؤولان گلایه مند نیستند.

امام جمعه قم با تاکید بر ضرورت رفع مشکلات کشور و بهبود وضعیت مردم اضافه کرد: مردم ایران در دنیا نظیر ندارند و اگر شبانه روز برای این مردم کار شود، بازهم کم است.

وی با اشاره به حضور پرشور نسل جوان در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن تاکید کرد: این حضور نشان داد که انقلاب توانسته است پیام خود را به نسل سوم و چهارم منتقل کند.

حسینی بوشهری با بیان اینکه برخی از انقلاب‌ها دچار کجروی و پیری زودرس می‌شوند افزود: حضور نسل جوان نشان داد انقلاب اسلامی ایرانی برخلاف دیگر انقلاب‌ها زنده، پویا و بالنده است.

امام جمعه قم با اشاره به سخن رهبری مبنی بر اینکه جایی برای این نمانده که سخن از آشتی ملی به میان بیاوریم، تصریح کرد: چه آشتی ملی بالاتر از این حضور می‌توان مشاهده کرد.

وی با بیان اینکه روزی در لبنان مسئله آشتی ملی مطرح بود خاطرنشان کرد: در سال ۸۸ برخی افراد در مقابل نظام و انقلاب موضع گرفتند و به تعبیر رهبری مردم با این افراد قهر هستند.

حسینی بوشهری در ادامه فرا رسیدن روز ۲۹ بهمن سالروز قیام مردم تبریز را مورد توجه قرار داد و گفت: مردم آذربایجان و تبریز در تمام تحولات اجتماعی قهرمانانه پای کار ایستاده‌اند.

وی با اشاره به فرا رسیدن روز روحانیت و دفاع مقدس گفت: کارنامه روحانیت در دفاع مقدس نشان می دهد که روحانیت فقط دنبال سخن گفتن نیست بلکه با همین لباس سربازی امام عصر(عج)، در رویارویی با دشمن می‌جنگد تا به شهادت برسد و امروز تعداد شهدای روحانیت در مقایسه با دیگر اقشار سهم بیشتری دارد و نشان می‌دهد که روحانیت بین علم و عمل و گفتار و کردار پیوند برقرار کرده است.

امام جمعه قم به سالگرد کودتای انگلیسی رضاخان در سال ۱۲۹۹ اشاره کرد و یادآور شد: رضاخان روزهای اول دم از دیانت می‌زد و در حسینیه‌ها و تکایا شرکت می‌کرد تا بتواند دیدگاه علما را به خود جلب کند و وقتی به قدرت رسید رسما به مخالفت با اسلام پرداخت و جدا کردن روحانیت از سیاست و کشف حجاب را رقم زد. انگلیسی‌ها از رادیو هند اعلام کردند که رضاخان را خودمان آوردیم و چون خیانت کرد، خودمان برکنار کردیم.

وی اضافه کرد: کسانی که وابسته به بیگانه بوده و ارتباطی با ملت نداشته باشند چنین سرنوشتی در انتظار ایشان است.

انتهای پیام / ۱۳۶
https://qomnews.ir/vdchwxnk.23n--dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما