يکشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۰۰
کد مطلب : 46396
منبع : خبرگزاری فارس
مديرعامل سازمان بهسازي، نوسازي و زيباسازي اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) خبر داد

آغاز مطالعات ساماندهي بصري اطراف حرم حضرت معصومه(س)

قم نيوز : قم نیوز: مديرعامل سازمان بهسازي، نوسازي و زيباسازي اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) گفت: اكنون مشكل اصلي در اطراف حرم حضرت معصومه(س) بحث ساماندهي بصري است كه سال آينده مطالعاتي براي رفع اين مشكل آغاز خواهد شد.
آغاز مطالعات ساماندهي بصري اطراف حرم حضرت معصومه(س)
به گزارش قم نیوز، به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، علیرضا خاکی با اشاره به موقعیت خاص شهر قم، اظهار کرد: مناطق مختلف این شهر همچون دایره در اطراف حرم حضرت معصومه(س) قرار دارد و شهر قم نسبت به این حرم شکل گرفته است.

وی ادامه داد: با آستان مقدس حضرت معصومه(س) هماهنگی و مطالعاتی را شروع کرده‌ایم تا بررسی شود شهر قم چه میزان زائر دارد، این زائرین چه فضاهایی نیاز دارند و این مطالعات اکنون در حال به نتیجه رسیدن است.

خاکی افزود: اکنون مشکل اصلی در اطراف حرم حضرت معصومه(س) بحث ساماندهی بصری است، در اطراف این حرم ساخت و سازهایی صورت گرفته که دید به حرم حضرت معصومه(س) را از بین برده است.

وی با اشاره به پروژه ساماندهی بصری پیرامون حضرت معصومه(س)، اظهار کرد: در سال ۹۶ مطالعاتی در این زمینه شروع خواهیم کرد، در سال‌های گذشته هم پروژه‌هایی را در اطراف حرم حضرت معصومه(س) همچون باغ راه بهار و احیای بازار چه تاریخی گذرخان انجام شده است.

مدیرعامل سازمان بهسازی، نوسازی و زیباسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) ادامه داد: میدان بزرگ امام خمینی(ره) به لحاظ شهری به بهره برداری رسیده و تنها قسمت تجاری این میدان تکمیل نشده است. از دو سال پیش پارکینگ میدان بزرگ امام خمینی(ره) مورد استفاده زائرین قرار گرفته است.

خاکی افزود: به دنبال مناسب سازی و بهسازی معابر منتهی به حرم حضرت معصومه(س) هم هستیم، سیاست شهرداری این است که زائرین پس از ورود به پارکینگ‌های اطراف حرم برای انتقال به نقاط دیگر شهر به صورت پیاده یا با وسایل حمل و نقل عمومی رفت و آمد داشته باشند.

وی با اشاره به ضرورت استفاده از حمل و نقل عمومی اظهار کرد: لزومی ندارد که همه زائرین برای زیارت حرم حضرت معصومه(س) از خودروی شخصی استفاده کنند.

مدیرعامل سازمان بهسازی، نوسازی و زیباسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) خاطرنشان کرد: چشم انداز ما در شهر قم ایجاد بسترهای توسعه درون‌زا در بافت فرسوده با اتکا به توان‌های اجتماعی است و برای نوسازی بافت فرسوده شهر قم می‌توانیم از توان هیأت‌های عزاداری هم استفاده کنیم.

انتهای پیام / ۱۳۶
https://qomnews.ir/vdch-xnk.23n-wdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما