قم نيوز : قم نیوز: حضرت ‌آیت الله نوری همدانی بجنگ امروز را جنگ اقتصادی دانست،و گفت: دشمنان در تلاشند اقتصاد را فلج و حکومت را ناکارآمد جلوه دهند.
مردم از گرانی و بیکاری رنج می‌برند/دشمن درصدد ناکارآمد جلوه دادن نظام است
به گزارش قم نیوز، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید عصر دیروز در دیدار رؤسای اتاق های بازرگانی، تعاون و اصناف ایران با بیان این که مسأله اقتصاد در اسلام همانند سایر ابعاد بسیار مهم است، گفت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند جنگ نظامی تمام شده و جنگ امروز جنگ اقتصادی است.

وی افزود: دشمنان سعی می کنند با به وجود آوردن جریان هایی اقتصاد ما را فلج کرده و حکومت اسلامی را ناکارامد جلوه دهند، امام صادق(ع) فرمودند که مردم به سه چیز نیاز دارند و حکومت های وظیفه دارند این سه موضوع را برای مردم ایجاد کنند که شامل امنیت همه جانبه، عدالت و فراوانی نعمت و اقتصاد می شود.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب برای تحقق اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: نظر ایشان است که باید کار به بخش خصوصی داده شده و بخش خصوصی تقویت شود و باید به آن بها داد، دولت حق نظارت و اشراف دارد.

وی ادامه داد: خود دولت نباید بخش اقتصاد را بر عهده بگیرد بلکه نظارت وظیفه آن است، به مسؤولان دولتی تذکر دادم که بر روی قیمت اجناس و کالاها باید کارشناسانه نظارت داشته باشند تا قیمت ها مشخص بوده و هرکس بر اساس میل خود قیمت گذاری نکند؛ بنابراین قیمت برای هر جنسی مشخص باشد تا در مناطق گوناگون متفاوت نباشد اما متأسفانه عملی نشده است

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که بر قیمت ها نظارتی وجود ندارد، ابراز داشت: نباید نزخ به خود اشخاص واگذار شود بلکه باید هر جنس و کالایی کارشناسانه قیمت گذاری شود و بر آن نظارت لازم وجود داشته باشد.

وی با تأکید بر ضرورت مقابله با قاچاق در کشور عنوان کرد: مسأله قاچاق بسیار به مسأله اقتصاد ضربه می زند، همت مسؤولان باید این باشد که کشور همه چیز را تولید کند تا در نتیجه کار ایجاد شده و کالاها ارزان تر شود.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: بانک ها ثروت و پول مردم را در اختیار دارند، بانک ها می توانند در کمک به اقتصاد نقش ایفا کنند به این معنا که بانک ها واسطه در گرفتن پول و دادن به بخش خصوصی باشند نه این که خودشان تجارت کنند

وی اضافه کرد: چندین بار تذکر دادیم که دیرکرد بانک ها ربا بوده و حرام است اما کار خود را انجام می دهند، با عناوین دیگر هم ربا خواری می کنند، مسأله بانک ها مشکلی است که به آقای سیف هم تذکر دادم، بانکداری ما باید بدون ربا باشد، باید برای این که مردم در مدت معین بدهند در ابتدا شرط کنند که اگر در روز معین ادا نشد به عنوان جریمه مبلغی مشخص بدهد، برای یک بار به مقدار مشخص اشکال ندارد نه این که سود روی سود قرار دهند.

حضرت آیت الله نوری همدانی گفت: در برخی کشورهای غربی ۹۹ درصد ربا دهنده و یک درصد ربا می گیرند و همه کارها به دست رباخواران بوده و دولت ها را آن ها به وجود می آورند؛ باید چشم ما به مملکت خودمان باشد.

وی افزود: فعالان اقتصادی از کشورهای غربی به ایران آمدند اما چه سودی داشت، این ها هیچگاه به درد و مشکل ما توجه ندارند و فایده ای به ما نمی رسانند، باید اقتصاد مقاومتی را اجرایی کنیم، اگر در داخل صنعت، کشاورزی، تولید و بخش خصوصی را تقویت کنیم می توانیم موفق باشیم چون مملکت ما کشوری غنی است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که اقتصاد مقاومتی که مورد تأکید رهبر انقلاب است اقدام و عمل مهم است، اظهار داشت: اقتصاد باید رونق پیدا کند، متأسفانه امروز گرانی و بیکاری مردم را آزرده کرده و آن ها را رنج می دهد.

انتهای پیام / ۱۳۶
https://qomnews.ir/vdciypa5.t1aq32bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما

ایکس
خوب به معیشت مردم توجه کنید تا دشمن غافلگیر شود.