دوشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : 46404
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار با علمای اهل سنت:

مسؤولان فضای مجازی را سالم کنند/ علمای شیعه و سنی نسبت به خطر اختلاف آگاه هستند

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید از فضای مجازی به عنوان یک بلای بزرگ نام برد و گفت: این فضاها می‌تواند از نظر اخلاق، عقاید و اعمال بر جوانان تاثیرگذار باشد به همین علت به صورت مستمر به مسؤولان تاکید کرده‌ایم که فضای ناسالم مجازی را سالم کنند.
مسؤولان فضای مجازی را سالم کنند/ علمای شیعه و سنی نسبت به خطر اختلاف آگاه هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار با جمعی از علمای برجسته اهل تسنن که در دفتر این مرجع تقلید انجام شد، با بیان اینکه اتحاد میان گروه‌های سنی و شیعه در نقاط مختلف ایران به خوبی قابل مشاهده است، اظهار کرد: این افراد در هیچ نقطه‌ای از ایران اسلامی در حال تعارض و جنگ نیستند چرا که علمای شیعه و سنی آگاه بوده و می‌دانند که هر گونه اختلاف سم مهلکی برای همه است.

وی با تاکید بر اینکه بر اساس آیات قرآن کریم سرچشمه اختلاف نادانی، جهل و ناآگاهی است، اضافه کرد:‌ با وجود علم، آگاهی و دانش اختلاف وجود نخواهد داشت.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه ایران اسلامی در میان جزیره‌ای پر از آتش قرار گرفته است، مطرح کرد:‌ مردم و مسؤولان نسبت به رسالت‌های خود آگاه بوده و وظایف خود را انجام می‌دهند اما دشمنان به جای اینکه خودشان هزینه کنند و قربانی دهند مسلمانان را به جان یکدیگر انداخته و کشورهای مختلف را تخریب و نفوس را تلف می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: اگر گروه‌های مختلف آگاه باشند و تندروی را کنار گذارند می‌توانند به پیشرفت و تعالی برسند؛ ثواب مجاهد در راه خداوند متعال با ثواب فردی که صلح را میان امت اسلامی ترویج می‌دهد برابر است چرا که نتایج جهاد و صلح میان مردم یکی است.

آیت‌الله مکارم شیرازی از دوران حکومت انگلستان بر هندوستان یاد کرد و گفت: در آن دوران با نقشه‌های مختلف میان مذاهب و ادیان اختلاف ایجاد می‌کردند به همین علت کشور هندوستان به صورت مستمر با گرفتاری اختلاف روبه‌رو بود.

وی با بیان اینکه فرعون نیز میان بنی‌اسرائیل و دیگران اختلاف انداخت تا توانست به مردم حکومت کند، اظهار کرد: در دوران کنونی نیز ایجاد اختلاف کهنه نمی‌شود به همین علت باید بیدار باشیم و با هوشیاری نعمت وحدت را قدر بدانیم.

این استاد برجسته حوزه با تاکید بر اینکه مقابله با تفرقه‌اندازی‌های دشمن خداپسدانه است، تصریح کرد: دشمن با استفاده از روش‌های مختلف به دنبال ایجاد تفرقه میان امت اسلامی است.

وی به حدیثی از امام صادق(ع) در مورد لزوم تقویت وحدت اشاره کرد و ادامه داد: جزیره قشم از نظر ابعاد مختلف اهمیت بسیاری دارد به همین علت علمای این جزیره رسالت‌های مهم‌تری نسبت به دیگران بر عهده دارند.

آیت‌الله مکارم شیرازی خطاب به علمای اهل سنت تاکید کرد: باید جوانان را مطابق افکار خود پرورش دهید چراکه دشمن با استفاده از نفوذ در جوانان به دنبال اهداف خود است تا بتواند آنها را از اسلام دور کند یا اینکه آنها را در گروه افراد افراطی قرار دهد به همین علت باید فرزندان خود را از کودکی با نماز و مسجد آشنا کرده و مراقب باشید که آنها تسلیم دشمن نشوند.

وی از فضای مجازی به عنوان یک بلای بزرگ نام برد و گفت: این فضاها می‌تواند از نظر اخلاق، عقاید و اعمال بر جوانان تاثیرگذار باشد به همین علت به صورت مستمر به مسؤولان تاکید کرده‌ایم که فضای ناسالم مجازی را سالم کنند.

انتهای پیام / ۱۳۶
https://qomnews.ir/vdchkknk.23n-vdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما