دوشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب : 46405
منبع : خبرگزاری فارس
حجت‌الاسلام والمسلمین آقاتهرانی:

تبعیض آبروی اسلام را زیر سوال می‌برد / برخی با رانت‌خواری مانع تحقق اهداف کشور هستند / در انتخابات اصلح را انتخاب کنیم

قم نيوز : قم نیوز: دبیرکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه وجود تبعیض در جامعه اسلامی غیر قابل توجیه است، گفت: تبعیض آبروی اسلام، انقلاب، شهیدان، آزادگان، ولایت فقیه و امام را زیر سوال می‌رود چرا که شیعیان از پرتو نور اهل بیت(ع) هستند و تبعیض نباید در فرهنگ آنها جایی داشته باشد.
تبعیض آبروی اسلام را زیر سوال می‌برد / برخی با رانت‌خواری مانع تحقق اهداف کشور هستند / در انتخابات اصلح را انتخاب کنیم
به گزارش قم نیوز،‌ حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی آقاتهرانی یکشنبه شب در مراسم عزاداری ایام فاطمیه که به همت هیأت حضرت حسن بن‌علی(ع) در مسجد امام سجاد(ع) برگزار شد، با بیان اینکه جلسات گفتمانی تفکر و تعقل را به دنبال دارد، اظهار کرد: در روز قیامت باید نسبت به شنیده‌ها و نشنیده‌ها و کرده‌ها و نکرده‌های خود پاسخگو باشیم.

وی با تاکید حضرت فاطمه(س) در دوران حیات نقش گفتمانی را بر عهده داشتند، اضافه کرد: ظالمان قبل از شکستن درب منزل، حضرت فاطمه(س) را تهدید کردند اما ایشان نسبت به تهدیدها بی‌اعتنا بودند.

دبیرکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی از ناتوانی حزب شیطان یاد کرد و گفت: شیطان از ابتدا ناتوان بوده و برای رسیدن به اهداف خود از ظالم‌ترین و بدترین روش‌های ناجوانمردانه استفاده کرده است.

وی با اشاره به اینکه نسل جوان و نوجوان باید به دنبال الگوبرداری از ائمه اطهار(ع) باشد، تصریح کرد: اگر والدین از عملکرد فرزندان خود ناراحت باشند این ناراحتی برای فرزندان در دنیا و آخرت مشکل‌ساز می‌شود به همین علت فرزندان باید برای کسب رضایت والدین خود از هیچ اقدامی دریغ نکنند مگر اینکه خواسته والدین خارج از دستورات دین مبین اسلام باشد.

آقاتهرانی با بیان اینکه خطبه‌های حضرت علی(ع) می‌تواند برای جامعه راهگشا باشد، خاطرنشان کرد: برخی دارای دل‌های کور هستند به همین علت نمی‌توانند حقایق را مشاهده کنند.

وی یادآور شد: حضرت زهرا(س) نه تنها هدایت‌گر جامعه بلکه هدایت‌گر ائمه اطهار(ع) نیز هستند چراکه ایشان وظایف ائمه اطهار(ع) را در قالب صحیفه فاطمیه به آنها ابلاغ کرده‌اند، جامعه نسبت به این منبع دانشی ندارد چرا که این صحیفه فقط نزد امام زمان(عج) است؛ حضرت زهرا(س) حجت خداوند متعال بر دیگر حجت‌هاست.

آقاتهرانی از وجود بزرگترین سرمایه‌های دنیا در کشورهای مسلمان یاد کرد و ادامه داد: برترین جنگل‌ها و منابع نفتی در اختیار کشورهای مسلمان است به همین علت می‌توانیم بگوییم از همه کشورها داراتر هستیم و در حوزه معنویت نیز شرایط مطلوبی داریم.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه کتب انبیای الهی با تلاش مخالفان تغییر داشته است، گفت: قرآن کریم یک کلمه تغییر نداشته و هیچ کلمه باطلی به آن نفوذ نکرده است به همین علت آیات مختلف آن حق است و توسط خداوند متعال حفظ شده است.

وی از ائمه اطهار(ع) به عنوان مفسران قرآن کریم نام برد و مطرح کرد: با وجود سرمایه‌های مختلف مادی و معنوی برخی مانع تحقق اهداف کشور هستند چرا که این افراد در کشور اختلاس و رانت‌خواری می‌کنند و با گرفتن رای هر کار نادرستی که می‌خواهند را انجام می‌دهند.

آقاتهرانی با بیان اینکه برخی به دنبال ویژه‌خواری هستند، تصریح کرد: این افراد فکر می‌کنند نسبت به دیگران تفاوت دارند به همین علت امتیازهای متفاوتی نسبت به مردم می‌خواهند در حالی که در نگاه اسلام همگان با یکدیگر برابر هستند.

وی از نزدیک شدن به دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری یاد کرد و ادامه داد:‌ در آینده پای صندوق‌های رای باید میان صالح و اصلح گزینه اصلح را انتخاب کنیم نه اینکه میان بد و خوب بخواهیم فرد خوب را انتخاب کنیم.

آقاتهرانی رسیدن به گزینه اصلح را از اهداف انقلاب اسلامی برشمرد و اظهار کرد: مردم برای اینکه فقط به گزینه خوب برسند و شرایط را کمی بهبود بخشند، انقلاب نکرده‌اند بلکه در حقیقت به دنبال برترین‌ها بوده و مسیر رسیدن به افق‌ها را در پیش گرفته‌اند؛ در انتخابات آینده به فاسد و صالح رای نمی‌دهیم بلکه فقط فرد اصلح را انتخاب می‌کنیم، هر چند صالحان زیاد هستند اما افراد برتر می‌توانند برای جامعه کارساز باشد.

دبیرکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی اضافه کرد: اینکه بگوییم هر فردی قبول شده می‌تواند کاردرست باشد اشتباه است؛ وضعیت کنونی کشور نشان از عملکرد اشتباه خودمان است.

وی با بیان اینکه شیعیان از شعاع نور اهل بیت(ع) خلق شده‌اند، عنوان کرد: این نور به شیعیان حقیقی اجازه نمی‌دهد که در هر فضا و مکانی حضور یابند و هر کاری را انجام دهند؛ باید کاری کنیم که حضرت زهرا(س) از عملکرد ما رضایت داشته باشد چرا که ایشان در روز قیامت شفاعت کننده شیعیان خود خواهند بود.

آقاتهرانی با اشاره به اینکه برخی فضاهای مجازی از یک فاحشه خانه هم بدتر شده است، اظهار کرد: جوانان و نوجوانان به راحتی به این فضاها دسترسی دارند به همین علت دشمن به صورت مستمر در این فضاها به دنبال ترویج افکار نادرست و اشاعه فرهنگ بی‌بند و باری است.

وی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی از قم آغاز شده است، مطرح کرد: باید با عملکرد درست خود قدردان جایگاه کنونی انقلاب باشیم و در راستای تعالی آن کوشش کنیم.

آقاتهرانی از محبت امام صادق(ع) نسبت به مردم قم یاد کرد و افزود: اکنون باید به شیوه‌ای عمل کنیم که امام زمان(عج) نیز همانند امام صادق(ع) به مردم قم نگاه ویژه داشته باشند.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اسلام در حال رسیدن به تکامل است اما اگر قدردان این نعمت نباشیم این سعادت برای قوم دیگری رقم زده می‌شود.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) به قمی بودن خود افتخار می‌کردند، تصریح کرد: مردم قم باید جایگاه این شهر را حفظ کرده و در راستای بهره‌برداری گسترده‌تر از ظرفیت‌ها اهتمام جدی داشته باشند.

آقاتهرانی خاطرنشان کرد: بانوان در عرصه‌های مختلف زندگی به ویژه حجاب و عفاف باید از حضرت زهرا(س) الگوبرداری کنند؛ ائمه اطهار(ع) کسی را از خانه خود بیرون نمی‌کنند اما مقصر خود ما هستیم که با عملکرد نادرست جایگاه خود را از دست می‌دهیم.

وی از تلاش‌های دشمن در جنگ نرم یاد کرد و گفت: شبکه‌های ماهواره‌های کنونی اعتقادات و افکار جوانان را هدف گرفته‌اند و برای تغییر باورها تلاش می‌کنند اما با این وجود در حوزه سیاست خراب کاری کرده و فقط به دنبال اهداف شخصی خود هستیم.

آقاتهرانی با اشاره به اینکه رای دادن به فردی به علت هم قبیله‌ای بودن با او نادرست است، تصریح کرد: با این عملکرد نمی‌توانیم اقدام مسؤولی که اقوام خود را در راس قرار داده زیر سوال ببریم، این اقدام نشانی از اسلام ندارد و برای این افراد انقلاب، خون شهدا و کارهای انجام شده مهم نیست.

وی با بیان اینکه اختلاس‌های هزاران میلیاردی در سطح‌های پایین‌تر در برخی بخش‌ها به خوبی قابل مشاهده است، گفت: با وجود اینکه می‌دانیم امام علی(ع) نسبت به بیت‌الماس سختگیر بودند و بر اساس آموزه‌های دینی هیچ فردی نمی‌تواند از بیت‌المال برای خود سهم ویژه قائل باشد، نسبت به اختلاس‌ها و رانت‌خواری بی‌توجه هستیم.

دبیرکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه شهرداری، فرمانداری و استانداری باید از اموال عمومی مراقبت کنند، اظهار کرد: کارمندان و افراد فعال در بدنه نیز باید نسبت به بیت‌المال حساس باشند و افراد این اجازه را به خود ندهند که حق ویژه‌ای برای خود قائل شوند.

وی با اشاره به اینکه وجود تبعیض در جامعه اسلامی غیر قابل توجیه است، مطرح کرد: تبعیض آبروی اسلام، انقلاب، شهیدان، آزادگان، ولایت فقیه و امام را زیر سوال می‌رود چرا که شیعیان از پرتو نور اهل بیت(ع) هستند و تبعیض نباید در فرهنگ آنها جایی داشته باشد.

آقاتهرانی خاطرنشان کرد: شیعیان باید حق و حقوق یکدیگر را رعایت کرده و شیعه بودن را در عمل به اثبات برسانند؛ در شرایط کنونی افرادی پیدا می‌شوند که علاوه بر اینکه خودشان از بیت‌المال سوءاستفاده می‌کنند سبب هدایت دیگران به سمت این اقدام نادرست می‌شوند.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdciw5a5.t1aqu2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما