کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حجت‌الاسلام والمسلمین آقاتهرانی:

پیشرفت کشور نیازمند حضور انقلابیون است/هزینه 7 تریلیون دلاری دشمن در خاورمیانه

خبرگزاری فارس , 3 اسفند 1395 ساعت 9:00

قم نیوز: دبیرکل جبهه پایداری با تاکید بر اینکه پیشرفت انقلاب نیازمند حضور انقلابیون در صحنه است، گفت: برخی با وجود اینکه هیچ کاری برای انقلاب نکرده اند با دیدن بیت‌المال به دنبال سهم‌خواهی هستند در حالی که این افراد نمی‌توانند برای خود هیچ حق ویژه‌ای قائل باشند.


به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی آقاتهرانی دوشنبه شب در مراسم عزاداری ایام فاطمیه که به همت هیأت مذهبی حسن بن‌علی(ع) در مسجد امام سجاد(ع) برگزار شد، با بیان اینکه بر اساس آیات قرآن کریم فرد مومن باید تسلیم خداوند متعال باشد، اظهار کرد: انسان تسلیم بودن را به خداوند متعال وعده داده اما در کره خاکی این وعده را فراموش کرده است.

وی با تاکید بر اینکه انسان باید نسبت به عمل کردن وعده‌های خود پافشاری داشته باشد، اضافه کرد: خلف وعده نشان از غفلت نیست چرا که در حقیقت انسان با وجود آگاهی نسبت به وعده‌های خود بی‌توجه است اما در غفلت توجه انسان از موضوع به موضوع دیگری تغییر می‌کند.

دبیرکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: مادیات دنیوی چشم‌های برخی را بسته است به همین علت این افراد نمی‌توانند حقایق روز آخرت را مشاهده کنند و بر اساس باورهای حقیقی جامعه حرکت خود را به سمت خداوند متعال ادامه دهند و به صورت مستمر درگیر مباحث مادی دنیایی هستند.

وی از روزمرگی با محوریت مادیات دنیوی به عنوان یکی از مشکلات جامعه نام برد و تصریح کرد: اگر امور دنیوی را در راستای رسیدن به اهداف دینی دنبال کنیم می‌توانیم به کارهای خود ارزش معنوی دهیم در حالی که محبت به دنیا می‌تواند منشأ بسیاری خطاهای مختلف باشد.

آقاتهرانی با اشاره به اینکه محبت به دنیا سبب عملکرد اشتباه در حوزه سیاست می‌شود، عنوان کرد: کارهای برخی نشان می‌دهد که آنها به دنیا دل‌بسته و نسبت به داشته‌های معنوی ملت بی‌توجه هستند.

وی با بیان اینکه هر فردی باید در روز قیامت پاسخگوی اعمال خود باشد، اظهار کرد: برخی به صندلی‌های خود به سختی چسبیده و هزینه‌های بسیاری می‌کنند تا دوباره به جایگاه خود برگردند چرا که این افراد زندگی خود را با مادیات محدود کرده و نسبت به قدرت‌های معنوی بی‌توجه هستند.

این استاد برجسته حوزه خاطرنشان کرد: برخی با وجود اینکه نسبت به آینده اعمال خود آگاه هستند اما باز هم در مسیر اشتباه گام برداشته و نسبت به هشدارها بی‌توجه هستند و گاهی بعد از اشتباهاتی که نتیجه‌های نادرستی را به دنبال دارد، از عملکرد خود پشیمان نشده و عذرخواهی نمی‌کنند.

وی رعایت خطوط قرمز را یکی از ویژگی‌های مومنان برشمرد و مطرح کرد: انبیای الهی و معصومین شرایط مختلف از جمله ثروتمندی و فقیری را در زندگی تجربه کرده اما همه آنها راهی بهشت می‌شوند چرا که این افراد خودساخته و شیطان در آنها تاثیری نداشته است در حالی که اگر فردی خود را نساخته باشد نمی‌تواند هیچ جایگاهی را نزد خداوند متعال برای خود درنظر گیرد.

آقاتهرانی هدایت مردم به سمت آموزه‌های دینی را رسالت اصلی پیامبر الهی برشمرد و اضافه کرد:‌ عمر روح انسان بدون پایان است در حالی که جسم او تغییرپذیر بوده و ثابت باقی نمی‌ماند به همین علت در حقیقت روح انسان به عنوان یک هویت خلق شده توسط خداوند متعال ثابت است و در جهنم یا بهشت جزای اعمال را می‌چشد.

وی با بیان اینکه رسیدن به تزکیه نیازمند اهتمام جدی است،‌ گفت: فردی که حق مردم را گرفته و به دنبال دزدی از بیت‌المال است آدم نیست و هیچ حیوانی هم کار او را انجام نمی‌دهد.

آقاتهرانی با اشاره به اینکه صبر بر انجام ندادن گناه در سیره انبیای الهی به خوبی قابل مشاهده است، عنوان کرد: انسان با ایمان برای اینکه بتواند از توطئه‌ها و دسیسه‌ها در امان باشد باید به خداوند متعال پناه ببرد.

دبیرکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه گناه انسان را در دنیای دیگری به حیوان تبدیل می‌کند، یادآور شد: گناه هر فردی را از مقام انسانیت دور می‌کند به همین علت فرد گناهکار باید توبه کرده و از مسیر خود پشیمان باشد تا بتواند به جایگاه اصلی خود بازگردد.

وی ادامه داد: اینکه برخی با پول‌های مردم به دنبال اندوختن سرمایه برای خود هستند نشان می‌دهد که آنها هیچ بویی از اسلام نبرده‌اند.

وی اضافه کرد: در حوادثی همانند پلاسکو مسؤولان باید پیش‌بینی‌های لازم را داشته باشند و اقدامات لازم را در راستای کاهش خسارت‌ها انجام دهند هر چند گاهی ممکن است نتوانند به نتیجه برسند اما باید رسالت خود را انجام دهند.

آقاتهرانی از اتفاقات قیام 19 دی مردم قم یاد کرد و گفت: اقشار مختلف مردم به ویژه طلاب با تکیه بر وعده‌های الهی به میدان آمدند و اعتراض‌های خود را نسبت به عملکرد رژیم شاهنشاهی به صورت عملی به نمایش گذاشتند به همین علت توانستند به نتیجه مورد نظر برسند.

وی با بیان اینکه مردم قم در صحنه‌های مختلف یاور امام خمینی(ره) بودند، مطرح کرد: مراجع تقلید و برخی از فضلا در کنار امام خمینی(ره) برای پیروزی انقلاب اسلامی نقش قابل توجهی ایفا کردند.

آقاتهرانی با اشاره به اینکه مردم تبریز حرکت مردم قم را استمرار بخشیدند، عنوان کرد: به برکت این قیام‌ها مردم توانستند انقلاب اسلامی را به پیروزی برسانند اما اگر در شرایط کنونی ترس داشته باشیم نمی‌توانیم حرکت انقلاب را ادامه دهیم.

وی با تاکید بر اینکه پیشرفت کشور نیازمند حضور انقلابیون در صحنه است، گفت: برخی با وجود اینکه هیچ کاری برای انقلاب نکرده اند با دیدن بیت‌المال به دنبال سهم‌خواهی هستند در حالی که این افراد نمی‌توانند برای خود هیچ حق ویژه‌ای قائل باشند.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی روحیه انقلابی را عامل اصلی پیشرفت کشور در عرصه‌های مختلف دانست و خاطرنشان کرد: رای مردم باید انقلابی باشد تا انقلاب بتواند حرکت خود را ادامه دهد.

وی از گفته‌های اخیر ترامپ در مورد سوئیس یاد کرد و افزود: به گفته خودشان ترامپ وضعیت جسمانی مطلوبی نداشته که این گفته‌ها را بیان کرده است، ملت ایران با وجود انقلاب اسلامی قرار نیست در سلطه امثال این فرد باشد چرا که ملت مستقل بوده و آنها را قبول ندارد.

آقاتهرانی تصریح کرد: در مورد برجام دولت بسیار کوتاه آمده است اما طرف غربی در مقابل گرفته‌های خود هیچ کاری نکرده و فقط به دنبال افزایش تحریم‌ها بوده است و با توجه به اینکه آمریکایی‌ها همانند گذشته به عهد و پیمان خود عمل نمی‌کنند باید مقابل آنها ایستاده و به آنها اثبات کنیم که از زورگویی‌هایشان هراسان نیستیم.

وی خاطرنشان کرد: گفته می‌شود که ایران اسلامی باید موشک‌های خود را منهدم کند در حالی که این اقدام سبب خلع سلاح شدن نظام و تضعیف عزت ملت می‌شود هر چند مردم ایران طی هشت سال دفاع مقدس بدون تکیه بر هیچ کشوری مقابل نیروهای بعثی ایستادگی کردند.

دبیرکل جبهه پایداری با تاکید بر اینکه دشمن هفت تریلیون دلار برای نابودی خاورمیانه هزینه کرده است، تصریح کرد: دشمن به دنبال نابودی عربستان نیست بلکه در حقیقت هدف اصلی نابودی اسلام است به همین علت داعش را تشکیل داده و اهداف خود را با هزینه‌های سنگین دنبال می‌کند.

وی از رهبر انقلاب اسلامی به عنوان هدایتگر حرکت بیداری اسلامی نام برد و عنوان کرد: ایشان دشمنان را در کشورهای دیگر درگیر کرده و اجازه نمی‌دهد که آنها به مرزهای نظام اسلامی نزدیک شوند، این عملکرد نشان از درایت رهبری است.

آقاتهرانی با بیان اینکه دشمن جرات حمله نظامی به ایران را ندارد، مطرح کرد: در شرایط کنونی نمی‌تواند یک موشک هم به سمت ایران پرتاب کند.

وی به تلاش دشمن برای تامین امنیت رژیم صهیونیستی اشاره کرد و افزود: اگر این رژیم مورد تهدید باشد آمریکایی‌ها نمی‌توانند اهداف خود را دنبال کنند به همین علت اگر می‌توانستند کاری کنند که تهدید امنیت رژیم صهیونیستی توسط ایران برداشته شود قطعا این کار را انجام می‌دادند اما تاکنون از قدرت ایران هراسان بوده و نتوانسته به خواسته خود برسند.

آقاتهرانی با تاکید بر اینکه غربی‌ها به گفته‌های خود هیچ تعهدی ندارند، گفت: با طرح انگلیس به زور خانه‌های مردم فلسطین را گرفته و به دور از انسانیت دو هزار و 900 خانه فلسطینی را در سال گذشته تخریب کرده‌اند تا اهداف خود را دنبال کنند اما حقوق بشر نسبت به این ظلم‌ها بی‌توجه است.

وی یادآور شد: به صورت واضح ترامپ در مناظره‌های خود به کلینتون اعلام کرد که آنها داعشی‌ها را ساخته‌اند تا کشورهای مختلف را ناامن کنند؛ با تکیه بر روحیه انقلابی خود نباید اجازه دهیم که دشمن بتواند نفوذی در کشور داشته باشد.

انتهای پیام / 136


کد مطلب: 46424

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/46424/پیشرفت-کشور-نیازمند-حضور-انقلابیون-هزینه-7-تریلیون-دلاری-دشمن-خاورمیانه

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir