جمعه ۶ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : 46481
منبع : خبرگزاری فارس
قائم مقام رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری:

تخصیص اراضی ملی مشروط بر مشارکت بخش خصوصی است

قم نيوز : قم نیوز: قائم مقام رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت: هر گونه موافقت با تخصیص اراضی ملی مشروط بر این است که بخش خصوصی در راستای حفظ منابع طبیعی اقدام موثری را انجام دهد و تا کنون افراد مختلف نسبت به این امر اشتیاق داشته‌اند.
تخصیص اراضی ملی مشروط بر مشارکت بخش خصوصی است
به گزارش قم نیوز، ناصر مقدسی عصر امروز در مراسم افتتاح همزمان 14 پروژه منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم که در منطقه بالادست پردیسان برگزار شد، ضمن تقدیر از مشارکت مسؤولان استانی در راستای پیشبرد اهداف منابع طبیعی اظهار کرد: این فعالیت‌ها دارای نتیجه دراز مدت و نشان از آینده‌نگری است.

وی با تاکید بر اینکه کشور در برخی از استان‌ها با بحران‌های جدی روبه رو شده است، مطرح کرد: اگر نگاه آینده‌نگری در گذشته وجود داشت اکنون با اتفاقات مختلف از جمله هوای غبارآلود خوزستان و زمین خشک دریاچه ارومیه مواجه نبودیم.

قائم مقام رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری با اشاره به اینکه جمعیت شهر مهاجرپذیر قم در حال افزایش است، اضافه کرد: شرایط پایداری آب و هوای سالم را باید در استان فراهم کنیم تا اگر زائران در این شهر حضور می‌یابند با مشکل گرد و غبار روبه رو نباشند و قداست مکان‌های مقدس به حاشیه کشیده نشود.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های انجام شده برای جلوگیری از مشکلات آینده است، تصریح کرد: باید کارهای بزرگتری در دستور کار قرار گیرد؛ نزدیک به 28 هزار هکتار کانون تولید ریزگرد در منطقه کوه نمک وجود دارد اما طی سال ‌های اخیر فقط مشکل سه هزار هکتار این منطقه رفع شده است.

مقدسی خاطرنشان کرد: با حرکت آهسته نمی‌توانیم به نتیجه برسیم اما شرایط اقتصادی کشور هم مطلوب نیست به همین علت باید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کنیم که در این راستا هر گونه موافقت با تخصیص اراضی ملی مشروط بر این است که بخش خصوصی در راستای حفظ منابع طبیعی اقدام موثری را انجام دهد و تا کنون افراد مختلف نسبت به این امر اشتیاق داشته‌اند.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdccs0q0.2bqe48laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما