شنبه ۷ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : 46490
منبع : خبرگزاری فارس
آیت الله اعرافی:

راه پیروزی از سازش و گفت‌وگوهای ذلیلانه نمی‌گذرد/حضرت زهرا(س) تا پای جان در دفاع از ولایت و امامت ایستاد

قم نيوز : قم نیوز: امام جمعه قم گفت: امت اسلام و فلسطینی‌ها بدانند که راه پیروزی از سازش و گفت‌وگوهای ذلیلانه در برابر دشمنان نمی‌گذرد و راه پیروزی وحدت و ایستادگی در برابر دشمنان است.
راه پیروزی از سازش و گفت‌وگوهای ذلیلانه نمی‌گذرد/حضرت زهرا(س) تا پای جان در دفاع از ولایت و امامت ایستاد
به گزارش قم نیوز، آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم بیان کرد: حضرت زهرا(س) علاوه بر نقش فکری و معرفتی، نقش خانوادگی خود را به خوبی ایفا کردند و الگویی کامل را برای جامعه به نمایش گذاشتند.

وی با بیان اینکه ارتباط حضرت فاطمه(س) با پیشوای شیعیان بهترین الگوی و جلوه‌گاه اصول مهم خانوادگی است، اظهار کرد: حضرت علی(ع) می‌فرمایند وقتی به فاطمه(س) نگاه می‌کردم غم‌های عالم از من رخت بر می‌بست و این جمله هم نشانه صبوری بردباری فاطمه برابر سختی‌هایی که همسر با آن روبه رو بود، است.

امام جمعه قم با بیان اینکه حضرت زهرا(س) حق همسری و ولایت و امامت را به خوبی به‌جا آوردند، افزود: باید از روابط صمیمانه بین علی(ع) و فاطمه(س) در زندگی‌های خود درس بگیریم.

وی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) صبر و برداری و تعاون و همکاری را در اداره زندگی به نمایش گذاشتند، یادآور شد: خانه فاطمه(س) جلوه‌گاه وفاداری، ایثار، همراهی با همسر در آرمان‌های بزرگ الهی است.

اعرافی تصریح کرد: حضرت زهرا(س) تا پای جان در دفاع از ولایت و امامت ایستاد و در نهایت نیز جان خویش را در دفاع از ولایت فدا کرد.

امام جمعه قم با اشاره به روز امور تربیتی گفت: مقوله تربیت در حوزه و دانشگاه و همچنین در آموزش و پرورش باید مقوله نخست باشد.

وی با بیان اینکه ارتقاء اخلاقی، معنوی و فکری دانش آموزان در همه فضاهای علمی و آموزشی باید مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: در سند آموزش و پرورش به مسائل اخلاقی دانش آموزان توجه شده است، اقداماتی نیز انجام شده که قابل تقدیر است ولی باید گفت تحقق جایگاه تربیت در آموزش و پرورش نیازمند همت بیشتر و دیدگاه عمیق علمی و دینی است.

اعرافی با اشاره به اینکه باید سند تحول آموزش و پرورش مورد توجه قرار گیرد، افزود: مقوله تربیت در آموزش و پرورش نیازمند اهتمام بیشتری است؛ آموزش و پرورش از نهادهای مهم است که باید به نقش این نهاد توجه شود.

وی با تاکید بر اینکه ملاک حرکت آموزش و پرورش سند این نهاد است گفت: امور باید در چارچوب ضوابط و قواعدی باشد که در سند آموزش و پرورش طراحی شده است و نباید به خواسته‌های بیگانگان که خارج از چارچوب این سند است توجه کرد.

امام جمعه قم ضرورت توجه به اقتصاد مقاومتی، مهار و کنترل فسادهای اقتصادی، حقوق‌های نجومی و... را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: سختی‌هایی در زندگی مردم وجود دارد که برای حل آنها نیازمند عزم جزم و همت بلندتر هستیم.

وی با اشاره به مشکلات استان خوزستان، مسائل جوانان و... تصریح کرد: تقاضا و تاکید این است که مسؤولان با برنامه ریزی جدی‌تری نسبت به حل مشکلات اهتمام داشته باشند.

اعرافی به برگزاری کنفرانس انتفاضه اشاره کرد و افزود: سخنرانی جامع مقام معظم رهبری و بیانیه پایانی باید سرلوحه مقاومت در منطقه باشد. رهبری نکات بسیار مهمی را مطرح کردند و ما نیز به عنوان نمازگزاران جمعه از سخنان رهبری و بیانیه این همایش حمایت می‌کنیم و همه عالم اسلام باید بدانند راه نجات امت و غلبه بر صهیونیست‌ها وحدت و ایستادگی در برابر دشمنان است.

وی تاکید کرد: امت اسلام و فلسطینی‌ها بدانند که راه پیروزی از سازش و گفت‌وگوهای ذلیلانه در برابر دشمنان نمی‌گذرد و راه پیروزی وحدت و ایستادگی در برابر دشمنان است.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdccx0q0.2bqeo8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما