دوشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۱:۰۰
کد مطلب : 46523
منبع : خبرگزاری فارس
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم:

تمام مناطق قم توسط اورژانس هوایی کدگذاری شد

قم نيوز : قم نیوز: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم تاکید کرد: با کد گذاری انجام شده اورژانس هوایی در کوتاه‌ترین زمان ممکن به محل وقوع حادثه می‌رسد.
تمام مناطق قم توسط اورژانس هوایی کدگذاری شد
به گزارش قم نیوز، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، محمدرضا مظفری با اشاره به راه اندازی پایگاه اورژانس هوایی در قم اظهار کرد: این نخستین پایگاه اورژانس هوایی در کشور بوده که به همت بخش خیرین راهه استاندازی شده است.
وی عنوان کرد: قم شاهراه 17 استان است و بالاترین میزان تصادفات را در قم شاهد هستیم که اورژانس 115 قم با حضور به موقع در راستای خدمات رسانی گام بر می‌دارد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم تاکید کرد: اورژانس هوایی یکی از بسته‌های طرح تحول نظام سلامت است که با حضور دکتر قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در قم افتتاح شد.
مظفری تصریح کرد: در اورژانس‌های هوایی، شعاع پروازی بالگرد تا 150 کیلومتر است که وسعت استان ما هم بیشتر از این نیست و از سوی دیگر با هماهنگی‌های انجام شده، انتقال بیمار به استان‌های تهران و مرکزی نیز در شرایط خاص انجام شده است.
وی ادامه داد: کوتاه کردن زمان انتقال مهمترین اقدام اورژانس هوایی است که با این اقدام توانسته در خدمات‌رسانی به مردم گام‌های موثری بردارد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم بیان کرد: یکی از اقدامات انجام شده، کد گذاری تمام مناطق استان قم است و به محض اینکه تصادفی رخ دهد و اورژانس زمینی اعزام شود، بر اساس کد منطقه به اورژانس هوایی اعلام و در کوتاه‌ترین زمان ممکن بالگرد اورژانس به محل می‌رسد.
مظفری در خصوص ماموریت‌های اورژانس هوایی گفت: از مرداد ماه سال 93 تاکنون 306 مورد پرواز صورت گرفته که حاصل این پروازها انتقال 715 مصدوم بوده است.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcjtiex.uqem8zsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما