دوشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۰۰
کد مطلب : 46550
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله نوری همدانی مطرح کرد

ارائه پاسخ قاطع و مستدل به شبهات دینی/اهتمام بیشتر صداوسیما به انعکاس سخنان مراجع تقلید

قم نيوز : قم نیوز: استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: در ایام فاطمیه شاهد مطرح شدن برخی از شبهات در خصوص شهادت حضرت فاطمه(س) هستیم و باید با دلیل و مدرک به این شبهات پاسخ داده شود.
ارائه پاسخ قاطع و مستدل به شبهات دینی/اهتمام بیشتر صداوسیما به انعکاس سخنان مراجع تقلید
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار رئیس موسسه آینده روشن با اشاره به کار در حوزه مهدویت اظهار کرد: این کار بسیار مهم و ارزشمند است و باید در جامعه امر اهل‌بیت(ع) احیا شود.

وی ادامه داد: تحقیق و پژوهش در حوزه مهدویت مهم است، ولی باید این مسائل در جامعه هم منتشر شود. مردم با مشکلات معیشتی روبه رو هستند و افراد فعال در حوزه مهدویت هم می‌توانند در خصوص مسائل جامعه و انتخابات اظهارنظر کنند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: امام خمینی(ره) فرمودند که انقلاب اسلامی ایران زمینه ظهور را فراهم می‌کند، این انقلاب مستضعفین جهان را امیدوار کرده است.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به تجربه تبلیغی خود در اروپا اظهار کرد: دو سال نماینده امام خمینی(ره) در اروپا بودم و در آنجا بارها با روحانیون ادیان دیگر دیدار کردم. در مقابل کشتار مسلمانان در کشورهای مختلف همچون فلسطین، یمن، عراق و سوریه باید روحانیون مسیحی واکنش نشان بدهند و هیچ پیامبری در برابر جنایت‌های ظالمان سکوت نکرد.

وی ادامه داد: باید غیر از تالیف کتاب در حوزه مهدویت، این مسائل را به عرصه زندگی آورده شود، اگر جلسه باشکوهی در حوزه علمیه در خصوص موضوعات مهدویت برگزار شود، کار خوبی است و طلاب باید برای شرکت در چنین جلساتی مهیا شوند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: انقلاب اسلامی ایران زمینه ساز ظهور امام زمان(عج) است، باید برای زمینه سازی ظهور امام زمان(عج) گام برداریم. در اسلام جنگ نرم با جنگ سخت تفاوت دارد و در قرآن کریم و روایات اهل‌بیت(ع) بحث جنگ نرم مطرح شده است.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به شبهات مطرح شده در حوزه مهدویت اظهار کرد: باید به شبهات در این خصوص پاسخ داده شود. در ایام فاطمیه هم شاهد مطرح شدن برخی از شبهات در خصوص شهادت حضرت فاطمه(س) هستیم و باید با دلیل و مدرک به این شبهات پاسخ داده شود.

وی ادامه داد: هفته ای یک مرتبه یک دفتر قطور درباره حرف‌های مطرح شده علیه شیعه از وهابیت به دست ما می‌رسد. باید به میدان بیاییم و با کسانی که با مبانی دین ما مخالف هستند، برخورد کنیم. باید کارشناسان مهدویت در عرصه زندگی حضور پررنگی داشته باشند و به عنوان کسانی که در حوزه مهدویت فعال هستند، سخنانی را مطرح کنند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: باید سخنان مرجعیت در شبکه‌های صدا و سیما منتشر شود، ما می‌گوییم که مردم بیکار هستند، بارها گفتیم که اخذ دیرکرد توسط بانک‌ها حرام است، ولی بازهم بانک‌ها این دیرکرد که ربا است را می‌گیرند.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به برگزاری جلسات در خصوص مهدویت در حوزه علمیه قم اظهار کرد: باید این جلسات به صورت باشکوه برگزار شود و چنین جلساتی باید در شأن امام زمان(عج) باشد. خداوند کارهای بزرگ را دوست دارد و باید از ابتدا کارهای بزرگ را شروع کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کاری که در پشت درهای بسته صورت بگیرد، ارزش ندارد و باید در خصوص بحث مهدویت به عرصه میدان بازگردیم و کارهای بزرگی را در این حوزه شروع کنیم.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcjyiex.uqemizsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما