کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

یادداشت:

نيروگاهي ها عذرخواهيم/ همه نيروگاهي هستيم!

آریا نیوز , 10 اسفند 1395 ساعت 9:00

قم نیوز: با مروري کوتاه درمي يابيم که همه ما (اصحاب رسانه، هنرمندان و...) و حتي مسوولين استان (از گذشته تاکنون)به مردم فهيم منطقه نيروگاه "عذرخواهي" بدهکار هستيم.


به گزارش قم نیوز، قلمي که هر خبرنگار در دست مي گيرد، يک روز مي تواند گره اي از مشکل مردم بگشايد و روزي ديگر حرمت آنان را نشانه رود.
«طنز» اين روزها گويا معناي خود را از دست داده است، وقتي که يک روزنامه به اسم طنز به مردم شريف يک منطقه به راحتي توهين مي کند.
وحشي قلمداد کردن مردم يک منطقه را وقتي در يک روزنامه آن هم در بخش طنزاقتصادي مي بينيم، انتظار بيهوده اي است که بهبود وضعيت اقتصادي کشور را از صنعتگران مطالبه کنيم زيرا که به عنوان يک فرد به اصطلاح "هنرمند" يا "رسانه اي"، هنوز در ادبيات و انجام وظيفه خودمان مشکل داريم، چه برسد به ادبيات مطالبه گري از اقتصاددانان!
اينکه منطقه نيروگاه قم پرجمعيت ترين منطقه از نظر جمعيت است و ساکنان اين منطقه بيش از  مردم ساير مناطق شهر و حتي استانمان در مسير انقلاب ايستاده اند و جوانان برومندشان را تقديم اين نظام و انقلاب کرده اند، اصلي غيرقابل انکار است.
هرچند با اين سابقه انتظار مي رود که اين منطقه يکي از مناطقي باشد که مردم آن کمتر سراغ تخلف و جرايم مي روند اما زمانيکه وسعت، ميزان جمعيت، موقعيت دسترسي و مهاجرپذير بودن اين منطقه را بررسي کنيم، دور از انتظار هم نيست که اين منطقه آمار بيشتري در وقوع جرايم نسبت به ساير مناطق شهر هم داشته باشد.
حال اين سوال مطرح مي شود که اگر در هر منطقه اي جرم و جنايتي صورت گرفت بايد مردم آن منطقه را وحشي خواند؟ که هر عقل سليمي به اين سوال پاسخ منفي مي دهد زيرا در همين 150 کيلومتر آنطرف تر، شهري است که ميزان جرم و جنايت در آن بيشتر از کل استان قم است اما نام «پايتخت» براي آن انتخاب شده است.
به طورقطع کساني که مردم منطقه نيروگاه را وحشي خوانده اند ، مي دانند که بسياري از علماي ديني،رجل سياسي و چهره هاي فرهنگي کشور در همين منطقه نيروگاه سکونت و رفت آمد داشته و يا حتي دارند.
بسياري از اصحاب رسانه استان قم نيز افتخار دارند که اصالتي نيروگاهي دارند و به عنوان نويسنده اين مطلب نيز بايد اذعان کنم که همواره به تولد، تحصيل و سکونتي که در اين منطقه داشته ام افتخار مي کنم و بهترين و صميمي ترين دوستانم از اين منطقه هستند. 
اگرچه قلمي که به اسم طنز، حرمت مردم منطقه نيروگاه را نشانه مي گيرد بايد شکست زيرا که در مسير اختلاف افکني که همان مسير دشمنان اسلام و جمهوري اسلامي است، به کار گرفته شده است اما اين توهين نتايج مثبتي هم داشته که يکي از آن نتايج اين است که بسياري از ما بر کارنامه خود در خصوص رسيدگي وپرداختن به مشکلات مردم شريف آن منطقه مروري داشته باشيم.
با مروري کوتاه درمي يابيم که همه ما (اصحاب رسانه، هنرمندان و...) و حتي مسوولين استان (از گذشته تاکنون)به مردم فهيم منطقه نيروگاه "عذرخواهي" بدهکار هستيم زيرا که به منطقه اي با اين قدمت و داراي مردم فهيم و قدرشناس آنگونه که شايسته آنان است، خدمتي نداشته ايم.
در پايان بايد يادآور شوم که يکي از ريشه هاي انقلاب اسلامي ايران، در همين منطقه است و اگر مي خواهيم درخت تنومند انقلاب اسلامي داراي شاخه هايي سبز باشد بايد ضمن تکريم مردم اين منطقه، از هيچ تلاشي براي بهبود وضعيت فرهنگي، اقتصادي و ...مردم اين منطقه دريغ نکنيم.
محمدرضا قربان زاده

انتهای پیام / 136


کد مطلب: 46554

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/46554/نيروگاهي-عذرخواهيم-همه-هستيم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir