پنجشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۵۹
کد مطلب : 46602
منبع : خبرگزاری فارس
مدير گروه تاريخ و سيره اهل بيت(ع) جامعه المصطفي العالميه مطرح كرد

تثبيت اسلام ناب و تشيع علوي از سوي حضرت فاطمه(س)

قم نيوز : به گزارش قم نیوز: مدير گروه تاريخ و سيره اهل بيت(ع) جامعه المصطفي العالميه گفت: دفاع حضرت زهرا(س) از ولايت از جمله مباحث مهم در زندگي حضرت است و ايشان در زمينه تثبيت اسلام ناب و تشيع علوي بسيار مؤثر بودند.
تثبيت اسلام ناب و تشيع علوي از سوي حضرت فاطمه(س)
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام حسین عبدالمحمدی امروز ، ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت زهرا(س) اظهار کرد: دفاع حضرت زهرا(س) از ولایت از جمله مباحث مهم در زندگی حضرت است و ایشان در زمینه تثبیت اسلام ناب و تشیع علوی بسیار مؤثر بودند.

وی خاطرنشان کرد: حضرت زهرا(س) در زمانی به دفاع از ولایت امام علی(ع) اقدام کردند که هیچ کس سخنش به اندازه ایشان مؤثر نبود، حضرت زهرا(س) هیچ گاه بیان نکردند تعداد افراد کم است یا این کار مفید نیست بلکه به اندازه توان خود تلاش کردند.

مدیر گروه تاریخ و سیره اهل بیت(ع) جامعه المصطفی العالمیه با بیان اینکه حضرت زهرا(س) الگویی برای جامعه است تا انسان در برابر امور خلاف جامعه ساکت نباشد گفت: پیامبر اکرم(ص) فرمودند کسی که از بازگو کردن سخن حق صرف نظر می‌کند شیطان است و انسان باید وظیفه و تکلیف خود را انجام دهد.

وی خاطرنشان کرد: حضرت زهرا(س) نشان دادند اگر حرکتی برای رضای خدا باشد حتی اگر تعداد افراد کم باشد فریادها در تاریخ می‌ماند. حضرت زهرا(س) خطبه‌ای در مسجد النبی و خطبه‌ای در منزل خودشان در بین زنان انصار قرائت کردند که این دو خطبه در تاریخ ماندگار شده است.

عبدالمحمدی عنوان کرد: فرمایشات حضرت زهرا(س) برای دوره‌های بعدی و حتی امروز راهگشا است؛ اینکه پس از 25 سال مردم به سمت امیر مؤمنان(ع) آمدند و گفتند با هیچ کس به جز تو بیعت نمی‌بندیم به دلیل فریادهای حضرت زهرا(س) بود.

وی یادآور شد:‌ شخصیت خانوادگی و اجتماعی حضرت زهرا(س) سبب شد برای مردم سؤال پیش آید که چرا چنین اقداماتی را دختر پیامبر اکرم(ص) انجام داده و چنین مطالبی را بیان فرموده است.

مدیر گروه تاریخ و سیره اهل بیت(ع) جامعه المصطفی العالمیه تصریح کرد: این امر برای انسان‌های وارسته و آزاده مهم است. این مسؤولیت را حضرت زهرا(س) در زمان خود به درستی انجام دادند که باید از آن الگوبرداری کنیم و وظیفه خود را در برابر ناهنجاری‌ها اعلام کنیم و مأیوس نشویم.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdchi-nk.23n-vdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما