جمعه ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۰
کد مطلب : 46604
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله سعیدی:

حضرت زهرا(س) خط قرمز امت شیعه است

قم نيوز : قم نیوز: امام جمعه قم گفت: حضرت زهرا(س) خط قرمز امت شیعه و رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید است و سال به سال بر عرض ارادت و تجلیل و تکریم ما نسبت به حضرت زهرا(س) افزوده خواهد شد.
حضرت زهرا(س) خط قرمز امت شیعه است
به گزارش قم نیوز، آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم با تسلیت شهادت حضرت فاطمه(س) گفت: حضرت زهرا(س) وصیت‌هایی داشتند و فرمودند که یا علی(ع) خودت مرا غسل بده و کفن کن و انجام این وصیت‌ها برای حضرت علی(ع) با سختی همراه بود.

وی گفت: حضرت زهرا(س) وصیت کرده بود کسی در تشییع او حاضر نشود و علی(ع) تنها مانده بود. حضرت همچنین وصیت کرده بوده که علی(ع) بر پیکر ایشان نماز و قرآن بخواند.

امام جمعه قم با اشاره به سخنی از امام هادی(ع) اظهار کرد: کسی که تقوای الهی را رعایت کرده و امر خالق را اطاعت کند از دشمنان نمی‌هراسد.

وی با اشاره به فرا رسیدن 14 اسفند سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی گفت: با گذشت 22 روز از آغاز پیروزی انقلاب، حمایت از نیازمندان در صدر برنامه‌های انقلاب قرار گرفت و هدف از تاسیس این نهاد کمک مادی و فکری به نیازمندان بود.

سعیدی با اشاره به اینکه هر سال شاهد هستیم که تعداد زیادی از افراد زیرپوشش کمیته امداد از چرخه حمایتی خارج می‌شوند، یادآور شد: مردم عزیز ما در روز 14 اسفند در همایش نیکوکاری به یاری همنوعان خود در آستانه سال نو می‌شتابند.

وی به آغاز هفته منابع طبیعی و روز درختکاری اشاره کرد و یادآور شد: این روز بسیار پربرکت است و هر سال رهبر معظم انقلاب، مسؤولان و مردم نهال‌هایی را می‌کارند و به این وسیله اهتمام خود را به محیط زیست نشان می‌دهند.

امام جمعه قم با اشاره به سالروز ارتحال آیت الله ربانی شیرازی تاکید کرد: ایشان از مروجین مکتب اهل بیت بود و در پیروزی انقلاب اسلامی نقش بسیار مهمی داشت و از اعضای موثر در مجلس خبرگان قانون اساسی به شمار می‌رفت.

وی سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور را مورد توجه قرار داد و تاکید کرد: مساجد باید به پایگاه‌هایی برای تربیت سربازان و یاوران امام زمان(عج) تبدیل شود. ترویج نهضت مطالعه کتاب‌های دینی باید از جمله فعالیت‌های این کانون‌ها باشد.

سعیدی با اشاره به پخش فیلمی از سیمای جمهوری اسلامی بیان کرد: موضوع این فیلم بازدید رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام از باغ فدک حضرت زهرا(س) در مدینه بود.

وی گفت: در این فیلم مستند مظلومیت حضرت زهرا(س) کاملا مشهود بود چرا که نشان داد تنها مکانی که به نام حضرت زهرا(س) در مدینه وجود دارد مورد بی‌مهری و بغض دشمنان قرار گرفته است.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه آیت الله هاشمی به رغم نهی ماموران از چشمه‌ای که منتسب به حضرت زهرا(س) است آب نوشید، یادآور شد: با وساطت آیت الله هاشمی عده‌ای از زائران ایرانی به حرم بقیع مشرف شدند و در آنجا به یاد مظلومیت پاره تن حضرت رسول خدا به زیارت و عزاداری پرداختند.

وی تاکید کرد: ما از شهر مقدس قم، از کنار مرقد پاک و مطهر کریمه اهل بیت(س)، از شهر مرجعیت و شهر مدافع حرم اهل بیت(ع) به دنیا اعلام می‌کنیم که حضرت زهرا(س) خط قرمز امت شیعه و رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید است و سال به سال بر عرض ارادت و تجلیل و تکریم ما نسبت به حضرت زهرا(س) افزوده خواهد شد.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcjxmex.uqemyzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما