شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : 46612
منبع : خبرگزاری ايرنا
معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی:

بهزیستی قم به دنبال ارائه خدمات مشاوره ای برای تحکیم بنیان های خانواده است/ راه اندازی خانه امن

قم نيوز : قم نیوز: معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی قم گفت: سازمان بهزیستی به دنبال ارائه خدمات مناسب و مشاوره ای است تا ضمن حل مشکلات درجهت تحکیم بنیان های خانواده و سلامت جامعه فعالیت کنیم.
بهزیستی قم به دنبال ارائه خدمات مشاوره ای برای تحکیم بنیان های خانواده است/ راه اندازی خانه امن
 به گزارش قم نیوز، مریم علیشیری با اشاره به فعالیت های تیم های اورژانس و 12 پایگاه خدمات اجتماعی درقم اظهار داشت: تیم های خدمات اجتماعی بهزیستی به افراد درمعرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی از قبیل کودکان آزار دیده، زوج های متقاضی طلاق،کودکان کار، زنان آسیب دیده اجتماعی، افرادی که اقدام به خودکشی کرده اند،افراد دارای اختلال خانوادگی حاد و سایر موارد بحرانی را مورد بررسی و خدمات مشاوره ای قرار می دهد.
وی افزود: سامانه 123 آماده ارائه مشاوره و خدمات اجتماعی به شهروندان است تا از بروز آسیب های اجتماعی جلوگیری شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: حمایت از زنان و دختران خشونت دیده در این استان با راه اندازی خانه امن و ارائه برنامه های فرهنگی و مشاوره ای صورت می گیرد.
علیشیری با اشاره به این که خانه امن زنان خشونت دیده مصادف با دهه مبارک فجر امسال راه اندازی شد گفت: در این خانه خدمات سرپایی گوناگونی شامل خدمات مددکاری اجتماعی، روانشناسی، بهداشتی و درمانی، حقوقی، فرهنگی، آموزشی و مشاوره ای ارائه می شود.
وی افزود: این مکان برای حمایت از زنان و یا دخترانی که در معرض خشونت قرار گرفته است، آماده شده است تا از سایر آسیب های اجتماعی که این افراد را تهدید می کند در امان باشند.
وی با اشاره به این که در خانه امن به وضعیت و مشکلات خانوادگی زنان خشونت دیده رسیدگی می شود گفت: با حضور کارشناسان مربوطه با خانواده این افراد مداخله صورت می گیرد تابا ارائه خدمات مشاوره ای و روانشناسی آنان بتوانند به کانون خانواده برگردند.
معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی قم ادامه داد: در این مکان سعی می شود تا با بیان توانمندی های تخصصی بانوان وضعیت آنان را از لحاظ روحی و جسمی ارتقا داد تا بتوانند در شرایط بحرانی با مسائل فردی و اجتماعی صبورانه و به صورت درست برخورد کنند.
وی با بیان این که آگاه سازی عمومی برای شناسایی حق و حقوق زنان باید صورت گیرد گفت: درصورتی که زنان به وظایف و حقوق خویش آشنا باشند ضمن دفاع از حقوق خویش می توانند عکس العمل مناسبی در شرایط بحرانی ارائه نمایند.
وی افزود: نداشتن حامی، ترس از تهدید یا آزار رسیدن توسط اعضای خانواده، باورهای عرفی غلط و ترس از دست دادن فرزندان از مهم‌ترین موارد نداشتن آگاهی زنان از وظایف و حقوق خویش است که ایجاد آزار و خشونت در این افراد را به وجود می آورد.
علیشیری خاطرنشان کرد: اطلاع رسانی و آگاه سازی عمومی در رابطه با خشونت علیه زنان باعث بکار گیری شیوه های پیشگیرانه در جامعه و جلوگیری از آسیب های اجتماعی بعدی می شود.
وی با تاکید بر این موضوع که اقامت زنان خشونت دیده در این مکان بر اساس شرایط وضعیت آنان است گفت: در صورتی که روانپزشک و تیم متخصص تشخیص دهد مدت زمان اقامت با دریافت مجوز از مراجع قضایی از یک تا 6 ماه صورت می گیرد.
8138/ 6133/ خبرنگار: فرزانه پیری **انتشاردهنده: جعفرمسلمی

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcirqa5.t1aqz2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما